Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank til enkeltmandsvirksomhed uden gebyr

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Københaavn
Tilmeldt 10. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har hidtil kunnet anvende en seperat privat konto i Jyske Bank til mine firmatransaktioner. Nu har Jyske Bank imidlertid ændret deres politiker og kræver, at jeg skal oprette en en bankkonto knyttet til virksomhedens cvr-nr. Det vil koste mig ca. 5000 kr om året. Er der nogen der kan anbefale en bank, hvor de tillader at jeg bruger en privat konto til mine firma transaktioner? Jeg har kontaktet Lån og Spar, men de har samme politik som Jyske Bank.

På forhånd tak

Mvh

Kristian 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Hej Amino

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har hidtil kunnet anvende en seperat privat konto i Jyske Bank til mine firmatransaktioner. Nu har Jyske Bank imidlertid ændret deres politiker og kræver, at jeg skal oprette en en bankkonto knyttet til virksomhedens cvr-nr. Det vil koste mig ca. 5000 kr om året. Er der nogen der kan anbefale en bank, hvor de tillader at jeg bruger en privat konto til mine firma transaktioner? Jeg har kontaktet Lån og Spar, men de har samme politik som Jyske Bank.

På forhånd tak

Mvh

Kristian 

Der er kun én vej frem! og det er at kontakte så banker som muligt, og det er vel at mærke kun dig selv som kan finde svaret!

 

Om en bank giver dig en rabatgebyret afhænger af din virksomhedsøkonomi og din privatøkonomi. Det gælder for alle banker i DK, at de giver kun rabat hvis de har indtjening fra dig på et andet område, eller udsigt til at få en fremadrettet indtjening på dig.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv de små sparekasser. De er meget sultne efter kunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok korrekt at de små kan være mest sultne, helt enkelt fordi de har svært ved "funding" - at skaffe penge til udlån. De lidt større har ikke samme problem, og flere har jo positiv indlån = betaler rente til nationalbanken hver dag for stor del af de penge folk har på deres konti (ex Nordea)

Vigtigst er dog nok dels, at man ofte må bruge samme bank som man bruger privat, og at 1000 kr i et gebyr til en bank man trives med, ikke skal være afgørende for at man klarer sig som selvstændig - Jag rundt men start i egen bank, din tid med at jage rundt koster jo også lidt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian,

Jeg har fået oprettet en seperat privat konto tilknyttet mit CVR til min enkeltmandsvirksomhed. Det var helt gratis og hos Nordea.
Dog har jeg min privat økonomi hos Nordea. Jeg ved ikke om det normal kutyme, at Nordea tilbyder disse gratis eller der spiller specielle forhold ind. Men giv dem evt. et kald og se på det.

Ulempen var dog, at der gik ca. 2 mdr inden jeg fik oprettet kontoen fra første gang jeg kontaktede dem.

En anden mulighed de tilbød mig var en decideret erhvervskonto for 250kr/året og oprettelse for 750kr.

Held og lykke

Mvh
Jonas

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Jutlander Bank :)

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også Nordea og enkeltmandsvirksomhed, og jeg har også blot en virksomhedskonto som en del af mine private konti - helt gratis. Så det kunne tyde på, at det er normal Nordea politik.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Stensgaard:

Jeg har også Nordea og enkeltmandsvirksomhed, og jeg har også blot en virksomhedskonto som en del af mine private konti - helt gratis. Så det kunne tyde på, at det er normal Nordea politik.

det er det i alle fald mig bekendt for 2 grupper som ren standard, nemlig check-in kunder som er dem mellem 18 og 28 - og for fordel+ kunder, men jeg kan da godt forestille mig visse andre også få knyttet CVR gratis til en personlig konto til enkeltmands, hvis de ellers har tæt forhold til banken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)