Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe med lidt CSS kodning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :) 

Jeg har min egen hjemmeside, dog kan jeg på ingen måde finde ud af at kode. 
Jeg har en wordpress side og jeg kan kun selv fikse de ting, som kan ordnes med et plug-in - Derfor får jeg også nogle gange brug for hjælp, som nu  :) 

Min hjemmeside: https://medeno.dk 
Mit tema: Mantra 
Mit plug-in der giver problemer: WR Mega Menu 

Efter en opdatering af dette plug-in fik jeg nogle problemer. Se det vedhæftede billede :)

Før opdatering: 
Menu baggrund; Blå/grøn farve 
Menu tekst på ikke-valgt menupunkt; Hvid 
Menu tekst på valgt menu; Sort 

Teksten skiftede altså automatisk til sort på det menupunkt som blev valgt. Det var derfor let at læse menupunkterne og let at navigere. 

Efter opdateing: 
Menu baggrund; Blå/grøn farve 
Menu tekst på ikke-valgt menupunkt; Hvid 
Menu tekst på valgt menu; Hvid

Så nu er mit problem at teksten ikke skifter farve automatisk. Så nu er tekstfarven hvid (eller den farve man nu vælger) uanset om menupunktet er valgt eller ej - Ergo er teksten ulæselig når menupunktet er valgt. Jeg har nu gjort teksten en anelse grå, på den måde kan man lige skimte hvad der står, når menupunktet er valgt. Dette er dog på ingen måde en holdbar løsning. 

Plug-in'et har ikke et "farvevalg til valgt menu" - Så teksten kan kun have én farve i de indstillinger som jeg kan ændre i. 

Jeg kan ikke have denne farve som sort konstant, eftersom det vil blive udvasket med den blå/grønne baggrund (baggrundsfarven kan ikke ændres eftersom det er en af mine to "brand colors").

Jeg har googlet mig frem til at det er muligt at skrive et stykke CSS kode, der ændrer farven på aktive menu-punkter - Dog er jeg ikke selv i stand til at skrive dette stykke kode korrekt. 

Kan du hjælpe mig? 
Og hvad skal du have for det? :) 

De bedste hilsner 
Line :)


Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fungere da som beskrevet nu, gør det ikke?

Hos mig er knappen hvid og teksten sort, i det valgte menupunkt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads 

Det ser ikke ud til at virke når jeg selv kigger på min hjemmeside :/ 

Kan jeg få dit til at tage et screenshot, så jeg kan se det? 

Jeg forstår ikke hvorfor det ser ud på to forskellige måder, da jeg endnu ikke har fået rettet noget. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rydde min cache og nu ser det også rigtigt ud for mig.

Jeg har haft problemet i to uger, så tænkte at min cache ikke længere var et problem/årsagen. 

Men tak! 

Du sparede mig lige for at betale en person for at gøre det for mig!

Utroligt hvor "blind" man kan blive, når man kun har sin egen computer at arbejde ud fra :) 

Fra Kolding
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg glad for at høre :)

Fremover kan du prøve at trykke CTRL + F5 i din browser, dette opdaterer cachen på den enkelte side.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)