Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projektansættelse af medarbejder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udlejer mig selv til forskellige service opgaver inden for olie, vind og gas industrien.
Nogle gange oplever jeg, at dem jeg arbejder for, efterspørge en ekstra medabrjeder - eller om jeg måske kender en som kan arbejde for dem i et enlelt projekt. 

Dette gør jeg, men jeg vil selvfølgelig gerne selv, have en bid af kagen. 
Så mit spørgsmål er, hvordan jeg gør dette? Er det nemmeste, at ham jeg vælger at tage med, opretter et cvr nummer, og så sender en regning til mig, hvor jeg så bare fakturaer den videre? 

Eller er der andre nemmere løsninger? 
Jeg ønsker så lidt ''ansvar'' som muligt, her tænker jeg på div indbetalinger til feriekonto, pensionkasser, forsikringer mm. 

Nogle forslag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se andet end at du tager en risiko. Jeg ved ikke om det er egentlig selvstændigt arbejde og om det i virkeligheden er korrekt bare at fakturere - og det er nok det springende punkt.
Hvis du så fakturerer ham videre, så har du i alle fald over for den du fakturerer til, risiko i det tilfælde en som du sender ud, laver ulykker, for så er det jo din virksomhed der nu er udlejer af folk

OM du så også kan have en risiko for det tilfældet at den der fakturerer dig ikke betaler sin skat, er en anden sag, som i høj grad har at gøre med det her OM det er helt reelt selvstændigt arbejde.

Jeg ville ofre tid med en advokat med viden om det her

  • Får du risiko for ansvar over for det firma du slutfakturerer hvis DINE folk laver ulykker. De har jo kun kontrakten med dig
  • Skal du have nogen form for arbejdsskadeforsikring når du udsender folk der fakturerer dig - uanset de gør det i CVR for (afhænger af virkeligheden og ikke af kontrakten med CVR)
  • Kan du hænge på en ikke betalt skat fra den du udlejer videre
  • Moms: Kommer du eller den du udlejer over momsgrænse (50 t hver per 12 mdr) så får du i alle fald den administration
  • Regnskabspligt - men den har du måske i forvejen

Du kan jo håbe nogen her ved bedre - jeg vil bare lige tænde en advarselslygte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)