Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS og lønudgifter

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen...

og undskyld mit måske dumme spørgsmål

hvordan regner jeg momsen ud i et regnskab hvis jeg har

500.000 i indtægter

250.000 i udgifter

250.000 i lønudgifter

på forhånd tak

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

HUMAC:

Hej allesammen...

og undskyld mit måske dumme spørgsmål

hvordan regner jeg momsen ud i et regnskab hvis jeg har

500.000 i indtægter

250.000 i udgifter

250.000 i lønudgifter

på forhånd tak

For at svare på dit spørgsmål er man nød til at opstille nogen forudsætninger! hhv. at tallene du angiver er ex. moms (kunne også være inkl., men der skal jo vælges enten eller), dernæst at indtægter er momspligtige og udgifter er fuldt fradragsberetiget!

Måske kunne lidt basal momsviden læses med fordel, så du selv kan lave nedenstående udregning.

 

500 t.kr. * 25% = 125 t.kr. i salgsmoms

250 t.kr. * 25% = 62,5 t.kr. i købsmoms

løn er der normalvis ikke moms på!

Det giver samlet momstilsvar på 62,5 t.kr. at betale!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du regner ikke moms ud. Moms er noget der skal fremgå af de regninger du har i dit regnskab - i dine udgifter fra danske momsregistrerede leverandører (eller i form af importmoms du selv bogfører) og i dine indtægter - som du fakturerer med moms hvis du er momsregistreret

Der er ikke moms på løn

Du regner ikke - moms skal fremgå af regningen og kun i det fald bogfører du momsen + ved import hvor du bogfører importmoms

En let bog om regnskab - til forståelse af hvad du skal, indtægter, udgifter, fradrag, moms - import osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Og så er der ellers http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html en komplet iværksætter bog, også med en del om moms men inkl. stiftelse og drift af både personlig virksomhed og selskaber

Overvej evt at outsource bogholderiet hvis det du synes det er svært - og brug i alle fald et regnskabsprogram, f.eks. www.dinero.dk (kan fås gratis men tage betalt version som er super) Det vil hjælpe dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)