Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man et beløb som man er blevet dobbeltbeskattet med i USA (fejlagtigt) tilbagebetalt??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejså debatgruppe. Er der nogle der kan hjælpe mig at fortælle hvordan kan man nemmest få sin penge tilbagetalt fra US skat, når man FEJLAGTIGT blev dobbeltskattet af dem? Der er tale om en solgt aktie i USA, som er blevet først beskattet med 28% i USA, og efterfølgende har SKAT også  trukket 42% af beløbet. SKAT bekræfter godt nok i et brev at danske statsborger bør kun blive beskattet af indkomsten i DK, men til gengæld fraskriver sig ansvaret for at tage kontakt til US skattevæsnet for at rette op på deres fejl. Er der nogle der har kendskab til den direkte løsning?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 06:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bank eller investeringsportal bør kunne assistere dig med tilbagelægning af betalt US skat. Det er normal praksis at man går igennem dem.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

De gange jeg har været ude for dette, har det, som Cef skriver, været noget som har blevet ordnet af min mægler, mere eller mindre automatisk.

Men; Er det ikke sådan at hvis du har betalt skat på en transaktion i et land som Danmark har en skatteaftale med, så skal du kun betale restskatten i Danmark? I dit tilfælde, siden skatten i Danmark er 42% og du har betalt 28% i USA, så skal du kun betale 14% skat i Danmark. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Som angivet af Mick kan du normalt få credit lempelse for den skat du har betalt i udlandet. For aktieindkomst fra USA er denne dog som hovedregel begrænset til 15 % og alt derudover skal tilbagesøges via mægler (hvilket de som ofte tager et gebyr for - hvorfor det skal overvejes om det kan betales sig).

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal gå til din brokererage/bank og sige du ønsker at udfylde en W8-BEN erklæring, om skattepligt til Danmark for den nævnte periode.

Jeg kan ikke forestille mig at Danmark vil nedsætte deres skat som andre siger.

Mvh

Fra Marielyst
Tilmeldt 30. Apr 17
Indlæg ialt: 83
Fra  Partylys.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg kan ikke forestille mig at Danmark vil nedsætte deres skat som andre siger.



Nu har jeg ikke prøvet i Danmark, men jeg har tidligere skattet til Norge og Singapore, og begge steder sendte jeg bare skattemyndighederne dokumentation på skatten jeg havde betalt i USA, så fik jeg fradrag for dette på min "lokale" skat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mick Rasmussen:
Nu har jeg ikke prøvet i Danmark, men jeg har tidligere skattet til Norge og Singapore, og begge steder sendte jeg bare skattemyndighederne dokumentation på skatten jeg havde betalt i USA, så fik jeg fradrag for dette på min "lokale" skat.

Her kan man vel stilfærdig slå fast, at der jo netop er ca 7 mia som er betalt fra dansk skat til personer i udlandet, som hævdede at de havde betalt udbytte skat i deres eget land. Jeg mener vel ikke skat i det fald, overhovedet bad om dokumentation af betydning.

Nå - hvis de fremover i det mindste sikrer sig at der er betalt skat i et andet land inden de sender penge retur - uanset bagrunden er at de bor i udlandet eller i DK -. for betalt skat, så lyder det som en ret gennemtænkt plan Stick out tongue Det er næppe Kristian Jensen og hans typer der har opfundet planen dog Devil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror dit svar forudsætter vi har en dobbeltbeskatningsaftale med USA...

Jeg forventer da også at vi må have en dobbeltbeskatningsaftale med USA, og det må betyde man kun betaler skat der hvor man bor. Men ligenu har Katalin altså fortalt USA at han/hun er skattepligtig i USA. Men hvis man vil have pengene retur fra USA til sin konto så mener jeg, at man må udfylde sin W8-BEN så de bliver opmærksomme på fejlen. Så rykker brokeren bare pengene ind på kontoen og udligner skatten senere.

Det er da sikkert rigtigt at Danmark (via beskatningsaftalen) kan udbetale differencen og blot bede USA om skatten USA har modtaget, Hvis de har den aftale, så er det sikkert nok som du siger, at sende dokumentation for fejlagtig betalt beløb. Jeg ved ikke om det er nemmere eller hurtigere. Men det forudsætter dobbeltbeskatningsaftalen er der.

Men det er altså W8-BEN erklæringen de mangler for at kunne administrere korrekt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)