Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk bistand ifm. vildledende AB bestyrelse

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan virke som en bagatel, da vi har fået en fin pose penge med os, men føler mig alligevel godt snydt. 
Sagen går i sin enkelthed ud på, at vi lige har solgt en andelslejlighed på Frederiksberg, og købt en større i ejendommen. I en overgangsperiode har vi både haft den gamle og den nye, da jeg havde en klar fornemmelse af, at andelskronen på begge lejligheder ville stige markant til generalforsamlingen. Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg spekulerede i at få mest muligt med derfra. 
Da vi nærmede os generalforsamlingen fortalte bestyrelsen mig, at ejendommen rigtig nok var steget markant i værdi, men at deres klare anbefaling på generalforsamlingen ville være, at fastfryse andelskronen til at imødegå en eventuel værdiforringelse på ejendommen i fremtiden. Denne udtalelse, kombineret med det faktum, at jeg kunne spare dobbelt husleje 2-3 måneder, gjorde at jeg fandt en potentiel køber, som straks slog til. I forbindelse med handlen, stadig inden generalforsamling, gør administrator mig så bekendt med den nye valuarvurdering, og et “det formodes at bestyrelsen vil foreslå, at andelskronen fryses fast”. 
En måned efter jeg har solgt lejligheden, har vi generalforsamling. Ingen steder i årsrapporten foreslår bestyrelsen, at andelskronen skal fastfryses. Det betyder at jeg går glip af en lille kvart million.

Det er ikke så meget pengene, som det faktum, at jeg føler mig misinformeret, der gør mig vred. Men ser man bort fra, at jeg stadig bor i ejendommen, og skal have et forhold til mine med-andelshavere – har jeg så overhovedet en sag?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)