Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opstiller jeg REALISTISKE salgsmål?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kjære alle

Hermed hilsen og spørgsmål fra et nyt medlem.

jeg er ved at lave en Forretningsplan, men har det list svært med at beskrive mine salgsmål.

jeg vil jo gerne være ambitiøs, men primært realistisk - kender I nogle metoder/modeller?

KNK

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er svært at forholde sig til uden at kende yderligere omkring din forretning, CV og tidligere arbejde - evt. i branchen.

Jeg har selv mentor på til mine mål - dem sætter jeg ikke selv. Men jeg vil gerne komme med mit bud på hvad dine mål kunne være, hvis du sender mig en mail på Kasper@sedia.dk omkring lidt mere info. Måske skulle vi også tage en kort telefonsamtale. Men som sagt vil jeg gerne give mit bud på det.

Venlig hilsen,
Kasper J. Knudsen
SEDIA.DK

Fra Ry
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KNK,

Først tillykke med den nye forretning!

Jeg er mest i B2B-området, så tag det med i betragtning nedenfor:

Salgsmål i en forretningsplan er også noget værre noget; elastik i metermål. Men en enkel vej fremad kunne være at inddele salgsmålene i 3:
(1) Hvor stort er dit marked, og hvor stor en del heraf ville du kunne nappe - realistisk set
(2) Hvordan kan du inddele dette realistiske markedspotentiale; geografi, kundestørrelser, produkt A før B etc.
(3) Hvor er de lavthængende frugter i punkt (2)

Derefter kan du lave en simpel salgs-pipeline over de lavthængende frugter, og inddele dit salg i faser afhængig af kompleksitet (hvis du sælger produkter, er der måske ikke så mange faser, hvis du løsninger kan der være flere). Nu kan du også sætte tid på din pipeline, og dermed finde frem til, hvornår du sælger og hvornår der er penge i kassen.

Jeg håber, at du kan bruge noget af ovenstående!

Held og lykke med det hele!!!

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)