Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hastesag:-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved om en personlig drevet virksomhed må etablere et datterselskab (ApS til køb af ejendom)...?

Jeg har læst at man ikke kan lave delvis omdannelse af personlig virksomhed (kunne løse samme problem), hvorfor det måske ikke giver mening. omvendt kan jeg heller ikke se logikken i at man ikke skulle kunne bruge personlig virksomheds kapital til at stifte selskab med.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at stifte et ApS, omdanner du ikke din virksomhed, men anvender blot en del af kapitalen i din virksomhed til stiftelsen. Det kan du godt.

Vær blandt andet opmærksom på, at det jo kræver 2 regnskabsaflæggelser og at du personligt hæfter for evt. kontant udbetaling, hvis den skal lånes i bank.

mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt med på hvad Jørgen mener med anvende en del af kapitalen i personlig virksomhed til at stifte ApS - for en enkeltmands virksomhed kan ikke stifte og eje et selskab mig bekendt men Jørgen taler så givet om delvis omdannelse med dele af aktiver/goodwill fra enkeltmands? 

Du kan godt lave en delvis omdannelse mig bekendt, hvor kun dele af aktiver osv overføres i omdannelsen - Man kan omdanne skattepligtig (i princip luk og betal skat af enkeltmands og stift nyt) eller skattefri stiftelse (kræver revisor erklæring der kan koste 5-10.000 kr så vurdering af goodwill og aktiver må afgøre det) - Ved delvis omdannelse ved jeg ikke om man kan vælge frit mellem de to former men: Tal f.eks med adv Jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk om alle mulighederne nævnt her

Privat kan du naturligvis stifte et ApS for sine beskattede penge og drive enkeltmands og ApS sideløbende - Enkelt og hurtigt og uden store omk. og støtter op om din overskrift HASTESAG -  men uanset hvad, så står du med to regnskaber og skal huske de pligter/ omk der følger med i ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)