Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud og skat

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle

Skal have noget hhælp til at regne den ud. 

Har en lille virksomhed ved siden af mit fuldtidsjob. Har indtil nu haft en enkelt kontrakt på 36.000,- Nu bliver den forlænget med 12000,-  Derudover har jeg fået en kontrakt mere på ca. 45000,-  Alle er for dette år. 

Før forlængelse og ny kontrakt betalte jeg skat ved at mit fradrag påvirket i min fuldtidsstillling og jeg fik mindre udbetalt derfra. 

Nu skal jeg så regne ud hvad mit overskud er så jeg kan få betalt min skat. Findes der en model jeg kan tage udgangspunkt i? Jeg var på skat.dk og taste nogle tal ind og det resulterede i at hele mit personlige fradrag forsvandt på mit fuldtidsjob. Hvorfor mon det? Jeg har vel stadig ret til fradrag selvom jeg har egen virksomhed

Jeg har ikke mange udgifter - 3-400 km kørsel pr md  

Min ydelse er momsfritaget  

Jeg er lidt forvirret og takker for enhver hjælp og kommentar  

vh Palle  - dinMentor.nu

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din enkeltmandsvirksomhed tjener så meget, kan du så ikke betale skat via Griokort?

Sidst jeg snakkede med skat om det, hvilket nok er et par år siden, der mener jeg de sagde at ved omkring 100.000 kr fra ens enkeltmandsvirksohed, så ville de udstede girokort, og ikke trække det i fradraget.

Men om du har ret til et fradrag kan jeg ikke svare på. 

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan som udgangspunkt ikke undgå, at dit overskud trækkes i dit fradrag fra anden indkomst, men hvad gør det, så har du jo dit overskud at bruge af?

Du har ret til fradrag i form af helt direkte udgifter som er taget alene for at skabe indtægten. Det kan sagtens være som du skriver, det kun er noget kørsel, som så også forudsætter at det er ægte selvstændig virksomhed og ikke bare ansættelser du får betalt via en faktura.

Din skat, uanset du betaler den via fradrag først og så opkrævninger er let at udregne. Når du har brugt fradrag på hovedkortet så betaler du ca 42% ialt i skat/AM bidrag af din indtægt op til ca ½ mio og 56% derover

HVIS du ikke har CVR eller blot PMV så skal de som betaler dig honorar angive det til skat uden undtagelse, og du skal så blot kontrollere rubrik 12. Har du CVR og din momsfritagelse ikke skyldes at din oms er under momsgrænsen, så fakturerer du og fører regnskab og anvender udvidet selvangivelse. Dit CVR skal meddeles din a-kasse af hensyn til dagpenge fremover, og som reglerne er idag, er det ikke så let at kombinere løn og indtægt i virksomhed - Det taler regeringen så pt om at ændre 

Du KAN skrive til skat og høre om du kan undgå træk i fradrag men normalt er svaret nej mig bekendt. Først trækkes fradrag fordi det er den lette måde at betale skatten på, og så trækkes via B træk (ikke giro men betalingsID og andre betalingsformer)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så jeg betaler min skat af både mit almindelige arbejde og egen virksomhed vha girokort udstedt af skat?

Hvis mit fradrag på alm. arbejde er 0,- hvor tages der så højde for mit befordring og a-kasse? Ja og de andre almindelige fradrag (som før var en del af fradraget der er 0,-) Er de trukket fra?

Jeg vil gerne kunne se hvad jeg reelt får ud af at have fået en ekstra kontrakt i hus.....og ikke få et chok når skat banker på. Vil gerne have styr på det. Har været alm. lønmodtager altid ;-)

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er PMV med CVR. Det er så nu hvor min omsætning overstiger 50.000.
Skal have min sag om momsfritagelse prøvet ved skat - da jeg ved at mine ydelser er fritaget hos andre udbydere. Men det er nok en god ide at få det sort på hvidt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

dinMentor:
Okay. Så jeg betaler min skat af både mit almindelige arbejde og egen virksomhed vha girokort udstedt af skat?

Hvis mit fradrag på alm. arbejde er 0,- hvor tages der så højde for mit befordring og a-kasse? Ja og de andre almindelige fradrag (som før var en del af fradraget der er 0,-) Er de trukket fra?
NEJ skat udsteder ikke girokort men JA alle dine fradrag ligger som altid og bruges på lønmodtager jobbet og bruges dermed til at betale en del af skatte på det selvstændige - men dermed har de jo helt fuld værdi stadigt

Du betaler skat af dit lønmodtager arbejde OG del af dit selvstændige via det som lønmodtager arbejdet tilbageholder. Det sker ved alm skat af lønnen OG nedsat fradrag der betaler en del af skatten i dit selvstændige. Hvis du så har mere skat at betale af dit selvstændige (skatten ikke alene kan betales ved nedsat fradrag) så får du opkrævninger (ikke giro men via betalingsID fra skat)
Så længe du forskudsregistrerer korrekt det du venter at tjene selvstændigt - og du kan ændre flere gange under året, så er skatten af den indtægt dermed betalt via løn og ekstra opkrævninger og du skal ikke tænke over chok

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for uddybende svar John ;-)

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 7
Fra  din*Mentor Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan rent regneteknisk skal jeg så regne hele kalenderåret ud når jeg skal forholde mig til overskud for resten af året - altså regne januar til maj måned med?

Hvis jeg ikke havde fået den nye kontrakt eller forlængelse så var mit overskud sat til 30.000 kr for året og det er regnet ind i min skat.

Skal jeg lægge de nye kontraktbeløb sammen med de 30.000 kr eller er der
betalt skat af dem (ved at mit fradrag
blev mindre)
Giver mit spørgsmål mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

måske  i alle fald - skat beregnes på 1/1 til 31/12 for personer og personlig virksomhed så alt inden for den periode skal du forholde dig til,løn, overskud osv

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)