Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsordningen når flyttet til Sverige?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen, der har erfaring med at anvende virksomhedsordningen efter flytning til Sverige? Beholder firma (I/S) i Kbh. men planlægger at pendle til DK og bliver så fuld skattepligtige i Sverige og begrænset i DK. Ingen virksomhed i Sverige.

Erfaringer?

På forhånd mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener du kan forsætte VSO - i form af at afvikle opsparet overskud (jeg mener ikke du kan forsætte med nye år - kun få en henstandsordning for opsparet overskud) så længe du er begrænset skattepligtig til Danmark, hvor skatten for hævningerne så vil falde - men lidt ekstra krav til hvor hurtigt for udlandsdansker - men kravet er, at du er forsat begrænset skattepligtig i DK  - Mener denne dækker godt https://tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_13_6.htm  

vent på andre

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Jeg læser reglerne på den måde, at man godt kan anvende virksomhedsskatteloven (også fremadrettet), når man er begrænset skattepligtige af selvstændig virksomhed med fast driftsted i DK, jf. prgf 15c, stk. 1, 2. pkt, også prgf. 1.

På forhånd tak og god Storebededag.

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrunden for mit oprindelige spørgsmål var, at jeg har hørt (uden at få nogen nærmere begrundelse), at der skulle være en eller anden skattefælde i Sverige ved at beholde virksomhedsordningen, vistnok fordi de svenske skattemyndigheder ikke respekterer den.

Er der nogen, der har erfaringer med det?

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er det nogen, det kan anbefale en god svensk revisor/skatteekspert, som har erfaring med selvstændige, der kender fra Sverige til DK.

PFT!

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle have stået: "... som pendler fra Sverige til DK".

:)

Tilmeldt 11. May 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig igen at spørge, om der er nogen, der ved noget om denne?

Pft!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte Øresunddirekt.com.

Skattefælde eller ej. Ulempen er vel at virksomhedsordningen er en beregningsmodel til opgørelse af skat, der giver mulighed for at skubbe en del af skatten senere. Når så det svenske SKAT skal gøre din skat op og give lempelse for indkomsten i Sverige så er det kun den betalte skat der kan lempes.

Øresunddirekt er helt sikkert inde i reglerne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)