Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man holde styr på sine leads uden et affiliate program?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Kan man holde styr på sine leads uden at benytte sig af et affiliate program?

Fordi jeg ikke bare bruger et affiliate program, er fordi at forhandlerne som jeg vil linke til, ikke er oprettet hos nogle affiliate programmer. 

Håber nogen kan hjælpe...

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan laves ret simpelt med f.eks. Google analytics. Men ellers er det generelt noget dine forhandlere skal have implementeret.

Det afhænger så igen af hvilken type leads, du får betaling for. Får du betaling for blot at sende en kunde til siden (altså PR klik) eller er det først ved køb?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej webfreelanceren 

Det der var tiltænkt var, at jeg skulle holde styr på salg hos forhandleren som jeg linker til.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover analytics som er nævnt allerede:

Hvis de er med på den og deres webshop/system kan håndtere det, så kan noget så simpelt som en rabatkode der giver 5%, gratis fragt eller lignende være en måde at lave et "affiliate"-program på.

Så kan dine salg typisk let spores blot ved at se hvor mange rabatter der er givet med din kode.

Alternativt kan man tilføje et "gratis" produkt (måske endda usynligt) i kurven og spore på den måde. Det vil dog kræve lidt mere udvikling, hvor rabat-metoden typisk kan implementeres uden og fra den ene dag til den anden.

Det er lige de måder jeg kan komme på hvor du kan "hacke" dig til et affiliatesystem uden at have det.

Ved Google Analytics er det dog vigtigt at være opmærksom på at det ikke er den bedste løsning hvis du bliver belønnet pr. salg. Nogen gange så spores salget ikke, andre gange så afbestiller kunden måske med det samme eller laver en falsk ordre.

Håber det hjælper :)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så den bedste løsning måske nok at modtage betaling pr klik.

Har nogen måske en ide om hvad et godt beløb kunne være at tage, når produktet man linker til koster ca 1500-2000 kr.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjældent produktets pris det kommer an på, da der er alt for mange andre faktorer som spiller ind. Køber kunderne mere end 1 gang? Er det et abonnement, enkeltprodukt eller en kombination? Hvis kunden køber igen i næste måned, får du så flere penge eller får du kun for det første køb?

Det nemmeste (hvis du ikke vil fortælle hvad det er her) er nok at kigge forbi https://www.partner-ads.com/dk/partnerprogrammer.php og se hvad lignende forretninger giver og så huske at overveje nogen af ovenstående spørgsmål og hvad der ellers måtte være beskrevet ud for det enkelte partnerprogram.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Salgsprovisionen afhænger af hvilket produkt du vil markedsføre. Dette da din salgsprovision skal betales ud af webshoppens marginal og denne varierer enormt fra branche til branche.

Hvis du synes at du vil bruge energien på det (og betale for det) så findes der et antal whitelable affiliate løsninger. Fælles for disse, er at de webshops som du samarbejder med, skal have en stump kode implementeret i deres "thank you for the order" side og så kan de jo lige så godt implementere koden fra et af de eksisterende netværk.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar allesammen. 

Produktet som jeg vil markedsføren koster ca de der 1500-2000 kroner, og ja, det er noget hvor man køber igen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker også lidt på, hvordan man kan dokumentere overfor leverendøren, at man har fået x antal klik. Jeg tænker bare, at det jo helst skal være så troværdigt som overhoved muligt, sådan at en leverandør ikke tror man snyder.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tracker antal linkouts per dag og unik bruger. Enten koder du selv eller også anvender du et færdigt program.

Hvis du kører i Wordpress så kan f.eks. Pretty link / Pretty link pro sikker klare opgaven.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)