Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistik hjælp til kandidat afhandling

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 16
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at skrive min afhandling omkring hvordan startups kan konkurrer med eksisterende firms i online dating markedet. Jeg har følgende 4 hypoteser (tænk ikke så meget på formuleringen men blot meningen):

1. En gender ratio med flere kvinder end mænd skaber højere retention (end en gender ratio med flere mænd end kvinder)

2. Hvis man gør appen gratis for kvinder skaber det højere retention (end hvis kvinder skulle betale ligesom mænd)

3. En app med et niche focus skaber højere user acquisition (end en app med generic focus)

4. En freemium revenue model skaber højere user acquisition (end en subscription revenue model)

Jeg har testet det ved at lave split testing for hver hypotese hvor den eneste forskel der er på de to app's der testes i hypotesen er at den ene har den uafhængige variabel og den anden har ikke. (fx ved hypotese nr 4 har jeg lavet to næsten identiske apps hvor eneste forskel er at den ene har freemium revenue model og den anden har subscription) jeg har hentet data (users)  ved at køre reklame på Facebook

Jeg har brug for nogle til at hjælpe mig med den optimale måde at analysere mit data... Jeg troede egentligt det var nok bare at se på hvilken app der havde bedst acquisition og retention men min vejleder vil have jeg laver en statistisk analyse.. Jeg tænker selv t-test eller chi square måske men er ikke helt sikker.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)