Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til aflevering, matematik c

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:28 | LÃ¥st
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med denne opgave. 😊

Afleveringen jeg sidder og har problemer med lyder sådan her: Hans og Gurli ejer en slikbutik og de overvejer at udvide sortimentet. Så de vil begynde at sælge softice. De undersøger markedet og en bekendt som også sælger softice deler sine erfaringer med dem vedr. sammenhængen mellem pris og efterspørgsel på softice. Han fundet ud af denne sammenhæng mellem efterspørgsel og prisen pr. softice:

afsætning pris

50 30

95 25,5

145 20,5

200 15

300 5  

De undersøger så muligheden for at anskaffe en softicemaskine og ender med 3 forskellige muligheder for at få softice ind i sortimentet. Mulighed 1 De har fået et tilbud om at leje en softicemaskine for 1.000,- kr. pr. dag. Men ud over en softicemaskine skal der jo også bruges softicemix, softicesmag og drys som koster 5 kr. pr. solgt softice. Mulighed 2 Fra en anden leverandør har de også fået et tilbud om leje af en maskine. Her er lejen 2.000,- kr. pr. dag, men med variable omkostninger (til mix, smag og drys) er kun på 3 kr. pr. solgt softice. Mulighed 3 I stedet for at leje en softicemaskine overvejer Hans og Gurli at tage et lån i banken og købe en maskine. Maskinen kan købes for 25.000,- kr. og der skal betales 6% p.a. i rentelånet. Der skal afbetales hver måned på lånet og det skal være tilbagebetalt på 3 år. Efter en del overvejelser ender de på, at de variable omkostninger ved denne løsning vil være 7,50 kr. pr. softice. Ydelsen på lånet kan ses som den faste omkostning. Det jeg har brug for hjælp til er hvordan jeg regner disse ting ud.  - Pris-/afsætningsfunktion  - Omsætningsfunktionen  - Omkostningsfunktionen  - Overskudsfunktionen - Hvilken afsætning, der giver det største overskud. - Hvilken pris, du skal tage per bæger. - Hvor stor afsætningen skal være for, at du har overskud.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Smile

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 09:18 | LÃ¥st
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hjælper gerne til 350/time.

Tilmeldt 3. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:15 | LÃ¥st
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, tak :-) 

Tilmeldt 5. Oct 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:51 | LÃ¥st
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
fik du den lavet? må jeg se den, sidder med den samme :-)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:33 | LÃ¥st
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld men dette er et iværksætter site og ikke en lektie hjælps cafe!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)