Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp udvidet selvangivelse for første gang

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg oprettede et enkeltmands firma sidste år, og står nu med en udvidet selvangivelse for første gang.   Selve regnskabet har jeg styr på (har en bekendt der har hjulpet mig) men går lidt kold i selvangivelsen. Har forsøgt at søge her i forrummet, og er også blevet en del klogere, men man står altid med tvivlen her første gang. 

jeg har udfyldt hvad firma gav i overskud eller underskud. Men under virksomheds rubrikkerne i selvangivelsen støder jeg på fælgende punkter:

rubrik 300  firmaet cvr nummer.    --------- den har jeg selv regnet ud at udfyldeBig Smile

rubrik 638  skyldig/tilgodehaven moms.   ----------  Hvis ellers mit moms regnskab passer, er beløbet så ikke det jeg skylder i moms for 4 kvartal 2016?

rubrik 301/302  fritaget for at angive regnskabs oplysninger.   --------  min omsætning er under 300.000kr sidste år så her svarer jeg vil bare ja i det felt med netto omsætning under 300.000kr.

Sådan som jeg forstår det skal jeg nu kun udfylde 303/4/5/6  vdr bistand fra revisor.

Altså skal jeg intet skrive i  resterne af rubrikkerne 320 - 380.  Er det korret forstået?  

og hvis min selvangivelse eller ser fornuftig ud, er jeg vel ved at være i må

Håber nogle kan guide mig de sidste skridt i mål.  På forhånd tak.

Mvh Pold

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)