Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hotel/lodge på Sri Lanka

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg ville lige prøve at give amino et skud. Jeg søger lidt feedback til min drøm om at blive hotel ejer og om hvorvidt det overhovedet er muligt.

Kort fortalt vil jeg bygge et hotel ala lodge stilen, med hytter og en central stor bygning, hvor pool, restaurant osv. vil være. Valget af land er faldet på Sri Lanka. Her taler jeg om den sydlige del. Helst lidt mod den syd østlige. Mest fordi jeg vil have mulighed for blåhvals safari. Jeg har en helt masse tanker og er også godt klar over infrastrukturen ikke er den bedste fra Colombo mod øst. Syd på har de hovedvejen. - Det skal lige siges jeg aldrig har sat en fod på Sri Lanka, men er berejst i største delen af de sydlige afrikanske lande. Det er blandt andet her jeg har fået inspiration til bygge stilen.

Pt. har jeg en mio jeg kan skyde i projektet. Jeg tvivler lidt på om det overhovedet er nok. Jeg ville starte småt, backpacker agtigt.

Jeg er så priviligeret med at have en kæreste hvis forældre er fra Sri Lanka. Hun er halv tamil og halv singaleser. Hvilket gør at hun også kan tale begge sprog. Hendes forældre vil ikke rigtig have noget med projektet at gøre da de begge er blevet snydt alt for mange gange, blandt andet af familiemedlemmer. - Jeg søger derfor også personer der har kendskab til området, som kan være behjælpelige med lokalitet, salg af jord osv.

Hvad tænker i? Er en million for lidt. Skal jeg finde på noget andet, eller måske et andet land? Er det for ambitiøst når jeg ikke har erfaring indenfor branchen?

Mvh.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at du har 1 million DDK. som du kan undvære.

Altså det ikke ville ødelægge din dagligdag, hvis pengene gik tabt.

Selvfølgelig vil det være sure, men jeg går ud fra formodningen om, at du kan økonomisk overleve det.

Formoder det er en hobby ting du overvejer.

Din kæreste kan tale sproget, hendes forældre bor der.

Men hendes forældre vil ikke have noget at gøre med det.

Du har penge, 1 million, men de vil stadig ikke involvere sig.

Hvis ide/drøm er det? din eller din kæreste? Som du selv sige, så har du aldrig været der.

Jeg har selv aldrig været i Sri Lanka, men har rejst meget omkring, med en hurtig søgning på hostelworld.com har jeg kunnet finde Hostels imellem 30-200 DKK. (hosteller, ikke hoteler)

Det er mange overnatninger du du skal sælge for at få profit.

Går ud fra at, det er fordi du selv vil bo der med din kæreste, og det er mere for at nyde dit liv, men samtidig have noget at lave mens du nyder pensionen? Måske hygge dig i baren med andre rejsende, mens i deler historier?

Altså en form for pension, du er færdig med at arbejde og vil trække dig tilbage, Sri Lankas kultur passer dig, og det er der du gerne vil bo?

Og for 1 million vil du gerne købe en grund (ikke leje) og have råd til at ansætte, renovere, og drive hostel/hotel samt hjemmeside.

Det kan sagtens lade sig gøre, men forhast dig ikke, og lav ingen beslutninger uden gennemtænkning, og aldrig under pres.

Kender dig ikke, og kender ikke din motivation for dette.

1 million er meget, ligegyldigt hvor mange du har. Gør det fordi du har passion for det, brug måske lidt af dine penge på en bolig agent dernede.

Hyr nogle lokale til at hjælpe dig med at undersøge marked. Find det rigtige sted, have styr på de lokale. Hvor går turisterne hen, ligger det langt fra stranden, er der kiosk og ATM maskine. Brug et par tusinde på en lakal bolig agent, og få dem til at hjælpe dig med researchen.

Økonomisk set, tvivler jeg på det kan svare sig, især når du ikke har lokale der kan støtte dig. Dine svigerforældre vil ikke. 1 million er nok til at gøre det uden dem, men stadig så vil de ikke være med. Der må ligge mere bag det. (beklager, jeg kender ikke jeres personlige forhold, så mener ikke noget med det, bare pas på)

Vil meget gerne hjælpe dig med at finde flere oplysninger, hvis du er motiveret for et Hotel på Sri Lanka.

Jeg elsker at rejse, jeg er backpacker for life.

Eneste krav er, at hvis jeg for dig kan være en hjælp, med at få dine drømme som hotel ejer ud i livet. Så stik mig et par dages overnatning for 2 personer. Rejsen sørger jeg selv for Stick out tongue

Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Allan.

Kan se jeg har brug for at uddybe mig lidt bedre.

Glem svigerforældrene og kæresten for en stund. Det var måske forkert at indblande dem, men det var mere for at give et billede af at jeg ville have lidt bedre mulighed for at kommunikere med de lokale. Svigerforældrene bor i Danmark. For dem er hjemlandet ikke andet end død og folk der snyder dig. Der er jo en grund til at de flygtede der fra. Faren har ikke været på Sri Lanka siden og rejser ikke længere end Indien. Kæresten har været på Sri Lanka en enkel gang, men ser sig selv som dansker.

Jeg skal da ikke være bleg for at indrømme at hun nok har haft en lille indflydelse i at det lige præcis var Sri Lanka jeg tænkte på. I prinippet kunne det dog for min skyld sagtens blive et andet eksotisk land. Der skal bare være rigt dyreliv og mulighed for safari! Jeg har dog kun hørt positive ting om Sri Lanka fra venner og bekendte.

Idéen har altid været i familien. Jeg er fra Bornholm og min far har altid været med når der var større bygninger eller hoteller til salg på øen. Han turde bare aldrig rigtig tage det sidste skridt. Jeg selv er sidst i tyverne og planen var lidt at når min gamle far går på pension om et par år, ville hjælpe til med projektet. Jeg ville gå 100% ind i projektet og være klar på at jeg nok skulle bo dernede ja.

Jeg har som sagt allerede set meget på infrastrukturen. Jeg mangler bare lige de lokale øjne som du selv siger.

Angående pengene. Ja, de kan "tåles" at miste. Men ville selvfølgelig ikke være særlig rart. :-)

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror både stedet og dit koncept er forkert. Det er en superdejlig drøm og jeg tror du skal gå i den retning men et andet sted og på anden vis.

Det er meget dyrt at købe et sted med god standard, det koster hurtigt 5mio kr.

Prøv at kig på leasing af hoteller, og glem dem med restaurant, det er for ambitiøst. Der er en del på www.businessforsale.com

Jeg tror leasingpriserne starter ved ca. 1000kr per måned per værelse men det er mere udbredt i Thailand.

Du vil gerne til Sri Lanka fordi din ægtefælle taler sproget, jeg vil hellere have du fokuserer på et sted hvor i kan drage nytte af danske rejse selskaber der giver jer gæster fordi i netop taler dansk som gæsterne. Så vil folk med dårlige sprogkundskaber foretrække et dansk værtspar.

Hvis ikke du vil satse på danske rejseselskaber, har du så tænkt over hvordan du får gæster til at vælge dig? Hvordan vil du markedsføre dig så folk hører om dig?

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, 

det lyder både som en knald god ide og meget farligt. Ved farligt menes høj risiko hvis du ikke allerede er godt kendt i området og har kontakter. Jeg har boet i Afrika de sidste 17 år, her af de sidste 8 år på Madagascar og gennem tiden betalt mine lærepenge! Kultur, attitude, opførsel.. alt er anderledes og har du ikke kontakterne, som tager tid at oparbejde, risikere du at blive godt og grundigt snydt. Land behøver ikke at koste meget, men disse steder finder du ikke på internettet eller i den lokale avis annonce. Generelt bør du til at starte med halvere eller mere et salgstilbud.. tænker ind imellem folk er tossede, men der skal være 'rum' for at forhandle når land bliver sat til salg. Nu kan jeg jo ikke være skråsikker på det er det samme på Sir Lanka som Afrika, men pas på! 

Skal det absolut være Sir Lanka ellers har jeg et godt tilbud på hånden her på Madagascar. Jeg skal mødes med ejer næste uge og han forventer et endeligt svar fra mig på hvor mange m2 jeg tager.. min kommende lille perle ligger i en 'halv' lagune på stranden til det Indiske Ocean. Om jeg køber, det er så 99 år leje med fornyelsesret, en halv eller en hel hektar har jeg ikke besluttet. Om det skal være med henblik på at dele grunden op og sælge fra i mindre bidder eller lave et lille hotel/ lodge har jeg ikke besluttet. Skal der laves hotel/ lodge og tanken er et sted af højere kvalitet.. rekreation. Men en ting er sikkert, jeg skal selv bruge rigtig meget tid der. 

Når jeg læser din tråd og jeg tænker måske det kunne være interessant med en partner. Jeg har penge så alt kan være 50/50. Eller skal jeg bygge mit eget lille hus og gå tideligt på pension.. og så sælge lidt fra med tiden til lommepenge :)

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 28. Oct 16
Indlæg ialt: 29
Fra  www.modeplakater.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende projekt :)

Følger.

Målningar - Konst - Abstrakt konst - galleri - tavlor - bilder - posteres - stora målingar.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Måske Madagaskar som Mikkel Westh forslog. Kender ikke nok til landet eller ham.

Men giver ham medhold i af, at det bedste sted nok findes i Afrika.

Men der er meget undersøgelse du skal gøre (ligegyldig hvor i verden du bestemmer dig for)

Hvem er kunden (hvorfra i verden kommer de fra, og hvorfor rejser de, ferie, safari/jagt, arbejde)

Hvordan er kundens økonomi (hjemlands økonomi/hvad har de råd til)

Hvordan er reglerne i det land du vælger? (korruption, sikkerhed, lovgivning)

Stabilitet af landet og nabo lande.

Udenlandske investorer (hvem smider penge i landet (hvem besøger det))

Afrika er et stort kontinent, med rige og fattige lande. Kig f.eks. på hvilke lande der står til at stige med deres valuta, infrastruktur, udenlandske investorer, lovgivning, korruptions niveau og mange andre ting.

Der er "agenter" du kan hyre til at lave en del forarbejde for dig.

Hellere bruge 100.000 DKK. i forundersøgelse end at miste 1 million. (ukvalificeret gæt)

Måske en partner ville være en god ide, en med kontakter , erfaring (og penge) Bare sikre dig, at I har den samme vision (og en fornuftig forretningsaftale)

Du har en spændene ide, men det skal være fordi, at du brænder for det, ikke fordi du håber at fordoble dine penge på et hvis antal år.

Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har også ligende projekt på Sri Lanka samt har brance kendskab i landet, søger partner, hvis du er interesseret, kunne vi mødes og tale om projektet. Jeg er i KBH. 

Mvh

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)