Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP SØGES - BOGFØRINGSPROBLEM

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, 

Jeg har et problem ifht. min afstemning af kassekladde og bank. Mit regnskabsprogram (E-conomic) fortæller mig, jeg har et beløb stående i bank på 250.000 kroner, men hvor jeg reelt set kun har 200.000 kroner stående. Altså en difference på 50.000 kroner. 

For at komme problemet til livs, fik jeg print af alle mine kontoudtog i banken og sammenlignede dem med mine bogførte bilag. Jeg fandt slåfejl og enkelte transaktioner, som ikke er blevet bogført, men ikke det der svarer til 50.000 kroner. 

I min bank har jeg 2 konti, én til kundeindbetalinger (5820), korttransaktioner m.m. og én til hardware udbetalinger (58xx). Jeg har dog kun i mit regnskabsprogram registreret 1 konto (5820), hvilket jeg er klar over nu er en kæmpe fejl. 

Hvis jeg så f.eks. skulle betale en regning fra hardwarekontoen på 10.000 kroner, så har jeg lavet en intern overførsel i banken fra konto 5820 til 58xx på 10.000 kroner. Denne interne overførsel registrerer jeg ikke i mit regnskabsprogram. Jeg registrer selvfølgelig jeg har betalt en faktura på 10.000 kroner i E-conomic. 

Kan det have en betydning for det ikke stemmer? Eller går det bare ud i et? 

Jeg håber det er forståeligt og nogen vil kunne hjælpe. 

DBH

NDM

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal få en online bogholder til at gå tingene igennem. Dels fordi du selv konstaterer "slåfejl" som går at en afstemning bliver ret umulig hvis ikke de er korrigeret, dels fordi du har helt ret i, at det er en fejl at du har kørt med kun en konto og ikke bogført mod tilgodehavender - og derfra mod bank

Jeg ville få en online bogholder til at gå det hele igennem, hvis du søger sådan en, er det sikkert ikke så dyrt, og så bliver du sat rigtigt op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NDM

Prøvede at sende en besked til dig men af en eller anden grund kan jeg ikke.

Jeg vil gerne lave bankafstemningen for dig samt evt gennemgå din bogføring hvis du er interesseret.

Har været revisor i 13 år så har god erfaring med det.

Mvh Johnny

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit svar. Jeg har nu korrigeret alle bilag, så de stemmer. Men så kan det næsten kun være de interne overførelser der er det rådne led. Men jeg undres lidt over, hvordan og hvorledes.

Eksempel: 

1. Der står 10.000 i bank (5820) og 2.000 på hardwarekonto = 12.000 kroner i alt. E-conomic ved der står 12.000 kroner i alt, bare ikke de er fordelt ud på 2 konti.

2. Modtager faktura på 2.500 kroner, som skal betales på hardwarekontoen. 

3. Jeg laver en intern overførsel i egen bank fra 5820 til hardwarekontoen på 500 kroner (så der er nok penge til at betale). 

4. I E-conomic registrer jeg kun betalt faktura som 1300/5820 på 2.500 kroner. 

5. Den interne overførsel registeres ikke i E-conomic. 

Burde E-conomic så ikke bare sige der var en bankbeholdning på 12.000 - 2.500 = 9.500 kroner? Eller er jeg blind for svar?

Ser meget frem til, at høre fra dig.  

Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Revisor J, 

Tusind tak for dit tilbud, det var rigtig pænt af dig. 

Vi har allerede en revisor tilknyttet, men som ikke kan hjælpe p.t. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke lige følge - Aner ikke hvad en hardware konto er - men det lyder som en speciel bank konto

Når du overfører 500 kr fra bank (5820) (kredit=minus) til hardwarekonto (debet = +) - ja så skal bank 5820 går ned fra 10.000 kr til 9.500 kr

dit pt 4 forstår jeg ikke - men det er nok fordi jeg ikke forstår hvad du laver med de der interne overførsler der ikke registreres. Jeg forstår ikke den med at du overfører 500 kr fra bank til hardwarekonto OG samtidigt vil bogføre 2.500 som betalt fra bank - for det er jo fra hardware som du beskriver det. Jeg forstår ikke begge dele og kan heller ikke lige hjælpe så konkret her. Få en bogholder med ind over - for det LYDER besværligt med interne ting og så andre ting e-conomic

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Få da lavet en ny konto 5821 kald den Hardwarekonto. Så kan du styre begge to til banken.

Edit: I teorien har du vel bare samlet to bankkonti under samme tag.
Så din konto 5820 i bogføringen burde være det samme som de to bankkonti lagt sammen.

Er det et ApS? Hvad har du bogført under Anpartskapital (måske konto 6110)?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)