Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtig advokat til patentsag - Pro Bono

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg leder efter en dygtig advokat (tror såmænd ikke man skal være ekspert) til en patentsag.

Som udgangspunkt, har jeg et godt og patenteret produkt (patentet er nu endelig meddelt efter 9 år), som kan sælges, og som jeg nu opdager en konkurrent har kopieret 100% - og i en grad så det næsten er pinligt (overhovedet ingen forskel på mit patenterede produkt).

Mit problem er, at jeg har haft uendeligt svært ved at løbe kunderne op, men jeg begynder nu at forstå hvorfor - for konkurrent sælger lystigt, og har de rette kontakter hist og pist.

Så - jeg leder derfor efter en seriøs og dygtig advokat, som kunne have lyst til at gå ind i sagen - men af økonomiske årsager - Pro Bono (indledningsvist).

Kender I nogen? Smile

NB. Skal afslutningsvist lige tilføje, at jeg lugter guld og grønne skove forude...

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit produkt? og hvem er din konkurrent? Siden du allerede har en patent (og en konkurrent), så skader det vel ikke noget, at fortælle os her på siden, hvad produkt det drejer sig om. Det vil i i hvert fald gøre folk mere villig til at kigge på din sag eller sætte dig i kontakt med en advokat.

Det kan godt være du ser guld og grønne skove, men uden nogen oplysninger, så er der ingen advokat der er villig til at bruge tid.

Måske opsøg et advokat firma og fortæl dem detaljerne. Tror sagtens du kan finde nogen der vil lytte gratis til dig, hvis de er åbne for nye klienter. Men næppe nogen der vil give råd gratis.

Tror nu nok det skal være en ekspert du har brug for, f.eks. hvor har du fået din patent og hvor gælder den.

Var de ude med deres produkt før du fik din patent?

Kan du bevise at det er kopieret af dig 100%? Hvis du anklager, så ligger bevis byrden hos dig.

Har de råd til at have en advokat kørende i flere år, førhen der kommer en afgørelse? Og hvad hvis de anker til højeste ret og bag efter til EU domstolen?

Har en gratis advokat lyst/råd til det?

Ved der er mange her på siden, der meget gerne vil dele deres viden og måske bruge egen tid på søgning efter mere viden for at give et ordenligt svar. Men dermed må du også give lidt flere oplysninger. Ellers famler man i blinde, uden noget at holde fast i.

Hjælp os med at hjælpe dig, giv os nogle konkrete informationer.

Det er en trist position du er kommer i, og jeg tvivler på staten giver gratis advokat rådgivning angående patent og copyright.

Men uddyb dig lidt, og måske der er nogen på siden her, der kan fortælle dig om de muligheder du har, med sådan noget som dette her, og om hvordan du bedst bevæger dig videre.

Forsøg eventuelt at kontakte www.opfindnu.dk måske de kan rådgive dig omkring dit næste træk. Hvis du selvfølgelig ikke allerede har kontaktet dem med dette før?

Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)