Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til moms (Salg til norge)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har solgt nogle varer til en virksomhed i Norge. De afhenter selv her i Danmark. Hvordan er reglerne og hvad skal jeg være opmærksom på? 

Jeg arbejder til dagligt i en webshop hvor vi sender varer til Norge. Når varene er kommet til Norge sender modtageren en blanket på at de er ankommet, og så får de den danske moms tilbage. 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at skrive at det er fysiske varer jeg sælger i form af tøjstativer og møbler :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som udgangspunkt lægge dansk moms på. Jeg forstår nok ikke helt den med at du sender til norge og så modtager kunden en blanket og får den danske moms tilbage. 

mement_mori:
Jeg arbejder til dagligt i en webshop hvor vi sender varer til Norge. Når varene er kommet til Norge sender modtageren en blanket på at de er ankommet, og så får de den danske moms tilbage.


Når du sender til Norge skal du da ikke lægge dansk moms på overhovedet. Det må du ikke, det er jo salg til uden for EU?

Når kunden henter varen i DK så kan du jo ikke påvise den forlader DK og så skal der dansk moms på. Du kan så aftale med kunden, at denne i tolden for stemplet din faktura som bevis på at varen har forladt DK og EU og med en sådan toldbekræftelse kan du nu kreditere den gamle faktura og lave ny uden moms og sende momsen retur (eller bare kun kreditere momsen - hvad der nu måtte være lettest for dig)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John. Jeg må indrømme jeg ikke ved særlig meget om det. Jeg er heller ikke helt 100 på hvordan vi gør det i den webshop jeg arbejder i, det var bare umiddelbart det jeg havde hørt. Men måske jeg har byttet rundt på Norge og Grønland. 

Men mange tak for dit svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

mit svar gælder i alle fald - og er samme for Grønland - alt ude for EU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyttede lige med ved "dørsprækken".

Cookie - John Hannover:
mit svar gælder i alle fald - og er samme for Grønland - alt ude for EU

Dette gælder også indenfor EU. Jeg har lige hentet noget elektronik i Flensburg. Der skulle alle info fra SKAT om momsregistrering medbringes, moms 19% beregnet og om ca. 14 dage betales de 19% så tilbage.

Jeg spurgte til at undlade at betale momsen, bare for at få en forklaring, i princippet er det jo ligegyldigt når den kommer retur. Og her var forklaringen, som du skrev tidligere, John: Der skal foreligge dokumentation for, at varen har forladt eet EU land og medbringes til et andet. Derfor skulle dokumentet om udførsel naturligvis også underskrives.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Lyttede lige med ved "dørsprækken".

Cookie - John Hannover:
mit svar gælder i alle fald - og er samme for Grønland - alt ude for EU

Dette gælder også indenfor EU. Jeg har lige hentet noget elektronik i Flensburg. Der skulle alle info fra SKAT om momsregistrering medbringes, moms 19% beregnet og om ca. 14 dage betales de 19% så tilbage.

Jeg spurgte til at undlade at betale momsen, bare for at få en forklaring, i princippet er det jo ligegyldigt når den kommer retur. Og her var forklaringen, som du skrev tidligere, John: Der skal foreligge dokumentation for, at varen har forladt eet EU land og medbringes til et andet. Derfor skulle dokumentet om udførsel naturligvis også underskrives.

helt enig - i begge fald underskrift på dokument fra told om at varen har forladt landet og en aftale med leverandøren om han vil kreditere, for han har ikke pligt til at tage arbejdet :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

mht. til flensborg turen og betaling af moms er det ikke kun fordi varen blev afhentet personligt - hvis køber bestiller fragt/vognmand der laver CMR dokumenter, så har jeg aldrig oplevet at der skulle betales moms i køber land.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren H:

mht. til flensborg turen og betaling af moms er det ikke kun fordi varen blev afhentet personligt - hvis køber bestiller fragt/vognmand der laver CMR dokumenter, så har jeg aldrig oplevet at der skulle betales moms i køber land.

Jo det problem er kun hvis man henter personligt uanset EU eller uden for

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jo det problem er kun hvis man henter personligt uanset EU eller uden for

Jeg har mange leverandører både i Tyskland og England, der kræver udfyldelse af §17, afsnit 6 stk. 4 dokument også ved levering med spedition.

Så det må være både "livrem og seler".

Og tak for dit svar.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)