Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feedback AMP til webshops

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har skrevet en artikel om AMP til webshops da jeg mener google har vildledt deres markedsføring.
Søger lidt feedback på den.
Er den okay og giver den relevante viden?
Savner i noget i artiklen?

Læs her

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fin artikel.

Sidder selv og eksperimenterer med AMP i min Prestashop. Foreløbig har jeg AMPificeret CMS siderne, men er i tvivl om hvor langt jeg skal gå. Som du skriver i artiklen bliver det grafiske udtryk ikke så lækkert i AMP formatet.

Omvendt kan det give en SEO fordel i forhold til konkurrenterne hvis jeg f.eks. laver en AMP version af kategorisiderne. Jeg tror i hvert fald jeg vil gøre forsøget.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer meget an på hvordan siden ellers kører.
Jeg kunne ikke få mere hastighed på da den servere optimering jeg laver er lige så hurtig endda med det smukke udseene.
Google cacher alle sider så deres forsøg på at sælge ideen ved at sige ordet cache holder ikke.

Html har taget mere end 20 år at udvikle så at starte forfra kommer til at tage tid.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt emne at tage fat i Smile

Jeg er ikke sikker på, at Google vildleder bevidst. Men i mange tilfælde fremmer de først og fremmest tiltag som kommer dem selv tilgode. Jo bedre og mindre kode en side består af, jo lettere er det for google at crawle og gemme resultaterne. Og dermed koster det Google færre ressourcer at give brugerne gode oplevelser.

Du skriver bl.a., at man mister det smukke udseende.

Her er jeg ikke helt enig. Det grundlæggende udseende kan sagtens bevares, men vi giver afkald på mange af de mere fancy elementer – eks. nogle af dem med animationer. Men de fleste produktvisninger behøver ikke at bliver forringet.

Jeg savner lidt dokumentation i form af den test, som du refererer til. Det er i min verden ikke nok, at du skriver ”Desuden viste testen ingen øget hastighed på vores side.” 

Hvor meget en side fylder, fortæller på ingen måde noget om kvaliteten på hverken CMS, opsætning eller host – kvalitet skal testes og dokumenteres. Både din og min side scorer - som nogle af de meget få sider, max på både Pingdom og GTMetrix. Min scorer også max. på Google PageSpeed. Men forskellen der er meget lille, så vi har begge styr opsætningen af såvel CMS/side som host.

Min side fylder 2,34 mere end din, men load tiden er kun 1,81 længere, når jeg tester på en 3G forbindelse, så min host/opsætning er nok ikke ringere end din.

Når jeg tester min egen AMP-side på en 3G forbindelse, fylder den kun ca. 25%. Load tiden bliver kun reduceret med godt 35% i forhold til den almindelige side på samme forbindelse.

Det viser ganske vist, at du har ret i, at de servere som vi bruger, performer bedre end dem, som Google bruger. Mine test viser, at det først og fremmest er browser cache og manglende Gzip, som Google bør få styr på.

Men en reduktion af load tiden på 35% på min side viser ubetinget, at der godt kan være noget at hente på en super optimeret side. Så svaret er ikke helt så enkelt, som du gør det til i artiklen.

Billeder viser tests på 3G forbindelser

AMP-siden performer først og fremmest dårligere på browser cache og manglende Gzip, hvilket Google bør gøre bedre.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Fra  Odense Bed and Breakfast Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)