Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken emballage til større forsendelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i den herlige situation at jeg har fået en større ordre på et af mine produkter, som nu skal sendes til Canada. Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg bør pakke min forsendelse ind, for at sikre at den kommer frem i god stand.

Produktet er basalt set en træklods på 36x8x12 cm der vejer knap 2 kg.  Jeg skal have sendt dem i kasser af 10 stk

Min plan var blot at finde en papkasse (enkeltlag bølgepap) der præcis passer til produktet og dermed pakke dem individuelt ind, og derefter finde en dobbeltlag pølgepap papkasse som præcis passer til 10 stk. Og derefter give kassen nogle runder med bred brun tape, for at sikre integriteten af kassen.

Vil dette være tilstrækkeligt, eller vil de knap 20 kg af produktet (selvom det er i spænd), let ødelægge kassen, under transport

Hvad er jeres erfaringer med stærk indpakning? Skal man fx gøre noget for at forstærke hjørnerne af kassen?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvordan det kommer til Canada. Men papkasser kan få en hård medfart og blive ødelagt i hjørner, sider mv. Selv fra Tyskland til Danmark oplever jeg tit emballagen er ødelagt også de æsker indeni er nogle gange ødelagte.

Johannes Andersen:
Produktet er basalt set en træklods

Ved ikke om der er tænkt på eller adspurgt til det, men skal det ikke varmebehandles, når det skal til Canada? Emballage/paller mv. kræves varmebehandlet.

Hvis aftalen er at kunden betaler for emballage mv. og du vil sikre dig, så ville jeg personligt vælge:

http://www.rajapack.dk/papkasser-aesker-containere/kasser-til-paller-eksport/krydsfiner-kasse_PDT00360.html

Så skal der godt nok meget til at slå hul.

Jeg anvender selv disse til forsendelser oversøisk. Igen varer eller emballage er endnu blevet ødelagt.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet om varmebehandling. Jeg tjekker med min underleverandør om træet allerede er varmebehandlet.

Jeg betaler selv for emballage, og vil selvfølgelig forsøge at holde omkostningerne på et acceptabelt niveau - omend jeg selvfølgelig skal sikre at varen ikke går i stykker.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes

Super. Sørg for du er dækket ind. Der er ikke andre til det.



Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - hvis du stadig går med pap, så laver vi papkasser i forskellige kvaliteter efter mål - det vil sige at vi laver papkasser efter eget ønske, selv i mindre antal.

Du kan kontakte mig her

hilbert@boblekonvolut.dk

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hvis aftalen er at kunden betaler for emballage mv. og du vil sikre dig, så ville jeg personligt vælge:

http://www.rajapack.dk/papkasser-aesker-containere/kasser-til-paller-eksport/krydsfiner-kasse_PDT00360.html

Så skal der godt nok meget til at slå hul.

En trækasse er ikke nogen god løsning, da den vejer alt for meget, udover det giver den ikke bedre beskyttelse end en ordentlig kvalitets dobbel eller tripel bølgepapkasse.  Bølgepap fås i kvaliteter der er mindst lige så stærke som trækasser.

Det vigtige er at du bruger noget stødabsorberende materiale i kasserne, da godset godt kan være udsat en noget hårdhændet behandling. jeg vil anbefale at du Fore kasserne med f.eks stødabsorberende PE skum.  ( fås hos f.eks Grandby Foam)

Eksport bølgepap kasser kan fås hos firmaer som Farusa, DS Smidt eller Smurfit kappa.  alle firmer er behjælpelige med at finde den rigtige emballage løsning til dig.    

Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 42
Fra  www.pakke.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes

Du får lige et par tanker fra den lavpraktiske ende med på vejen. Smile

Jeg går ud fra at du sender som pakkepost, og ikke på palle?

Pakke.dk tilbyder ikke emballering, vi klarer kun fragten (såvel pakkepost som palle), men af samme årsag skal vi meget ofte rådgive vore kunder til, hvordan de får den største chance for succes.

Baseret på praktisk erfaring, vil mine råd derfor være:

1. Sørg for at dine emner ikke kan forskubbe sig. Der må ikke være luft imellem emnerne, så de kan komme i bevægelse inde i kassen, da de så vil kunne skade hinanden, selv hvis kassen er fin intakt.

2. Styrken af kassen og vurdering af niveauet - som tommelfingerregel skal pakkepost kunne klare et fald på op til en meter. Ikke at det forventes at ske, men hvis det sker, så skal kasserne kunne klare det. Med andre ord, hvis du har pakket den så godt ind, at du kan stille den på dit skrivebord og skubbe den ned uden at den går i stykker, så er du godt på vej. Smile
3. Hvis du bruger pap, så brug også folie. En papkasse kan briste hvis den lander uheldigt. Den kan også blive opløst, hvis en anden har valgt at sende 6 flasker vin i den papkasse de købes i nede i Brugsen. Folie, eller i mangel af folie, almindelige plastiksække viklet omkring kassen, og tapet godt til. Så øger du brudstyrken helt ekstremt da plastik er elastisk og sejt, og i øvrigt vand(og vin-)tæt.
Håber det hjælper dig.
Og hvis du skal have kontrolleret din pris, så sig til. Wink
Mvh
Nicolaj Christiansen
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)