Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tror jeg ikke på med de 50.000 kr. Det er varer fra Danmark.

Du må ikke videresælge uden at betale moms, men det kommer jo an på om du betaler udenlandsk moms ved køb.

Jeg køber varer i Tyskland. Der er ingen moms. Derfor skal jeg betale moms for varen jeg køber og bagefter betale salgsmoms. Jeg er ikke så stiv i reglerne, men du må ikke sælge varer med moms fra udlandet uden selv at betale moms.

Ring til Skat. De sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Får du ikke et ordentligt svar, så ring igen. De sidder rigtig mange og tager telefonen.

// Lars

Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg forstår, må man gerne sælge varer uden moms, når man har en omsætning på mindre end 50.000 kr årligt og ikke er momsregistreret.

Det undrer mig bare at der står at man ikke er pligtig til at betale importmoms under 50.000 kr grænsen. 

Håber nogen kan opklarer det :-)

Tak for dit svar Lars :-)

mvh

Kia

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

50.000 ikke årligt men på enhver 12 mdr periode. Importmoms bliver så opkrævet af dig ved import fra uden for EU og fra EU betaler du det lokale lands moms - så for varer skal du slet ikke tænke i importmoms, den opkræves dig når du ikke er momsregistreret. Samme med ydelseskøb i EU hvor du får landets moms at betale

Ikke momsregistrerede skal derimod momsregistreres for ydelseskøb uden for EU, helt enkelt for at kunne indberette momsen selv som importmoms (uden tilsvarende fradrag når det er til ikke momspligtig aktivitet) netop fordi varen jo ikke passerer told og derfor ikke tillægges moms. Af den grund afholder mange ikke momspligtige sig fra at importere ydelser fra uden for EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kia.R:
Det undrer mig bare at der står at man ikke er pligtig til at betale importmoms under 50.000 kr grænsen. 

Det er i hvert fald forkert det du har læst - desværre skrives der rigtigt meget sluder af folk der ikke kender reglerne. Hvor er det du har læst det henne ?

Du vil blive opkrævet dansk moms (25%) på de vare du importere fra lande udenfor EU

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 17
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Ravn her. Whiskey, det link du refererer til fra amino må da være galt beskrevet når der står

fra amino wikies:

Driver man en virksomhed med en omsætning på under 50.000 kroner, og er man derfor ikke momsregistreret, er man ikke forpligtet til at betale importmoms.

Det må være en fejl for man betaler  jo moms ved import direkte som ikke momsregistreret virksomhed? Det er lidt rodet forklaret for det er jo ikke som sådan importmoms men alm moms mm man betaler

Det, at det erfrivilligt med momsregistrering ved under 50 t, har ikke som sådan med frihed for moms ved import at gøre, blot betaler man helt enkelt momsen direkte i stedet for at indberette importmoms som momsregistrerede gør.

Herved er momsen ved import IKKE en udgift for momsregistrerede som importerer til momspligtigt brug. Det er blot en indberetning men den koster ikke noget. For ikke momsregistrerede er momsen ved importen en udgift.

MERE PRÆCIST - HÅBER AT FÅ DET RET SÅ HURTIGT GÆLDENDE FOR IKKE MOMSREGISTREREDE:

Import fra momsregistrerede i EU af såvel varer som ydelser:   Du betaler betaler moms i det lokale EU land og den er med på den faktura du betaler sælger  og du har naturligvis ikke fradrag for momsen

Import fra uden for EU af varer: Du bliver pålagt betaling af 25% dansk moms på vare/fragt/told og betaler den uden momsfradrag når du ikke er momsregistreret

Import af ydelser fra uden for EU: Du skal for erhvervsmæssig import af ydelsen momsregistreres for at kunne indberette og betale momsen,men har ikke fradrag for den, hvis du anvender ydelsen til noget ikke momspligtigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Whiskey, det link du refererer til fra amino må da være galt beskrevet når der står

Helt enig med Ravn og dig. Det er forkert formuleret.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)