Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er domænet ulovligt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Har efterhånden fået det meste på plads, logo, leverandør, facebookside osv. osv. 

Nu mangler jeg en sidste ting inden jeg for alvor går i gang. Jeg har i mit logo allerede brugt navnet Tondenti (betyder barbering på latin). Derfor ville det være logisk for mig at bruge domænet Tondenti.dk. (Sælger barberskrabere på abonnement).

Her kommer mit spørgsmål så: Der er i forvejen i Göteborg en barbershop som kalder sig Tondenti Barbershop, og benytter sig af domænet Tondenti.se.

Ville det i dette tilfælde være ulovligt at bruge domænet tondenti.dk, eftersom vi jo ikke 100% handler på samme marked?

Håber i kan hjælpe, står lidt i nød..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke noget problem i at I har domænet på dansk - også fordi at ordet er et normalt et på latin. Det mener jeg ikke er ulovligt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svaret! Hvis jeg hurtigst muligt selv vil registrere mig, er det så ligetil? 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

simon3310:

Hej, tak for svaret! Hvis jeg hurtigst muligt selv vil registrere mig, er det så ligetil? 

Det kommer an på, om du vil have et DK varemærke, EU varemærke eller Internationalt varemærke.

Men jeg vil anbefale, at du får en advokat med speciale til at gøre det, hvis det er EU eller internationalt varemærke. DK varemærke hjælper patent- og varemærkestyrelsen gratis med, hvis du ringer eller skriver til dem.

Men ja det er relativt simpelt, det koster bare lidt penge :) Men det er det værd...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu vil have et DK varemærke, så anmoder jeg at det vel kun fungerer inden for DK's grænser, hvilket egentlig også ville være rigeligt. Har du et reelt tal på hvad det ca. vil koste?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen trademarks i EU med det ord, så... nej det er ikke forkert.

Ulovligt vil det sandsynligvis alligevel aldrig være at registrere et domæne navn.

Tilmeldt 31. Jan 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg selv beslutter mig at oprette mig i DK, ville det så være muligt for andre at registrere sig i EU, og den vej få adgang til at bruge det samme navn som mig i Danmark?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Simon : Ja de kan jo bare bruge detnavndukanlide.deresdomain.dk - det kan du jo kun forhindre at de har lov til hvis du vælger at registrere et trademark. (og så kan de nu alligevel bare gøre det indtil du sagsøger dem).

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de registrerer et trademark EFTER du har et domain navn, beholder man retten til domænet normalt.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)