Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

16 årig iværksætter

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniz:

Det gør de, men jeg har skulle sæt mig ret meget ind i reglerne for at få en godkendelse hjem, han skal indberette hvert kvertal + flere forlpigtelser i forhold til SKAT

Så svært er det nu heller ikke :-)

Casper har skrevet en god vejledning her:

http://www.casperblom.dk/guide-saadan-faar-du-cvr-nummer-naar-du-er-18-aar/

Ellers er der masser af tråde her på Amino omkring det at startevirksomhed når man er under 18 så er det bare at få overbevist de gamle og komme igang eller vente til man er 18...

/S

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Godkendelsen giver mig lov til at oprette et enkeltmandvirksomhed.

Du kan sagtens være en virksomhed uden cvr, lige nu i skats "øjne" ses jeg som en hobbyvirksomhed, og har snakket med skat og statsforvaltningen om dette. De mente også det var smart at vente med at oprette mig med cvr, indtil jeg enten nåede grænsen på 50.000. Jeg har ikke haft behov for et cvr, Jeg fik en aftale med en leverandør, der sagtens kunne lave det uden. Betaling er med stripe, og paypal. Mine kunders troværdighed vinder jeg gennem artikler, bloggere, og personlige mails. 

Handelsbetingelserne er der, om der er mangler (det er der sikkert). Da de er lavet af one.com. 

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men et pmv kunne være en alternativ løsning, som jeg helt klart kunne se nærmere ind på. Jeg ville dog ikke forpligte mig al for meget, når man vælger et marked som tøj, som nok er en af de sværeste ting at markedsføre, pga alle de store brands.

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms tilægget var jeg skam ikke opmærksom på, det er blevet fjernet :) 

Paypal: det forstår jeg så ikke du siger, fordi det er en erhversprofil på paypal?

Mobilepay: Dem har jeg kontaktet, og venter stadig svar, i forhold til at måtte køre det med min fars virksomheds cvr, men pengene ryger direkte ind på min erhvervskonto, og danske bank er opmærksom på jeg bruger min private mobilepay pt.

Mvh. Deniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

godt moms er væk. Paypal må ikke lovligt lave erhvervsprofil til CPR under 18 (men til CVR på dispensation)

Har de gjort det vil det kunne være til en alvorlig bod

At DDB er opmærksom på du bruger en privat profil til online lyder meget mystisk helt ærligt. Jeg tror hvis man spørger dem får man meget klart nej, de er superskarpe netop for at få den indtjening online skal give - så lyder lidt misforstået men ikke min sag

Hvordan du vender og drejer den, er det ikke lovligt som under 18 at drive en webshop som CPR person - og jeg 99,9% sikker på det vil fremgå af dispensation, at det er til at stifte virksomhed (og typen skal være specificeret i ansøgningen - f-.eks skriver amtet at de ikke længere giver til I/S

Du er nød til at forholde dig til virkeligheden og reglerne og det gør du helt enkelt ikke desværre

Det ville ødelægge onlinehandel hvis alle mulige på 16 - som ikke kunne holdes op op en lang række sager og med tvivlsomme betalingsløsninger fungerede. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 17
Indlæg ialt: 36
Fra  Hypeshop Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Danske bank, sagde dog også, at hvis de nu fik tjekkede profilen ville de højt sandsyndeligvis stoppe den.

Men i forhold til man ikke må have en webshop? Det er første gang jeg høre det?
Er der så en "speciel" lovgivning til det? Hvis man må drive en hobbyvirksomhed online, så må man vel også selvom man er under 18?

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Når at du er under 18 år står du reelt ikke til ansvar, og kan ikke skylde penge på den måde.

Er du under 18 år MÅ DU IKKE drive virksomhed uden et CVR nummer, og det skal du søge om at få. Ikke noget med at "prøve" om det kan lade sig gøre.

De 50.000 er som nævnt moms og har intet med virksomhed at gøre i denne sammenhæng.

Du betaler jo skat fra første tjente krone, eller øre reelt set uanset om det er personlig ejet virksomhed eller ej.

Ja der er en lovgivning der siger at du ikke må drive virksomhed hvis du er under 18 år medmindre du har været igennem statsforvatlningen og oprettet en virksomhed har du ikke dette er det som sagt ulovligt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniz:

1

Danske bank, sagde dog også, at hvis de nu fik tjekkede profilen ville de højt sandsyndeligvis stoppe den.
2
Men i forhold til man ikke må have en webshop? Det er første gang jeg høre det?
Er der så en "speciel" lovgivning til det? Hvis man må drive en hobbyvirksomhed online, så må man vel også selvom man er under 18?

1

Viser dig vel lidt du er på helt galt spor - drive en shop - og hvis en eller anden - her banken opdager det - stoppes du i alle fald:

2

Man må ikke drive det du kalder hobbyvirksomhed som under 18 - absolut ikke. Hobbyvirksomhed har så intet med det du gør at gøre det er hvis man f.eks. har akvariefisk og sælger overskudsyngel. Det du gør med en online shop (og vel alle andre online shops) er erhverv - med indtjening for øje og så er det ikke hobby

Hobbyvirksomhed er ikke en virksomhedsform overhovedet - men er bare til for,at folk med en hobby ikke må trække evt underskud fra - det er en skattebegragtning

Så snart det er erhvervsmæssigt man optræder så SKAL man være 18 eller have dispensation og drive det i CVR - ingen undtagelser. De 50t har ene og alene med momskrav at gøre

Du vil som sagt kunne skade både dig selv ved at bryde med det og al onlinehandel som afhænger af tillid og af at folk er myndige og kan skulle stå til ansvar. 

Læs evt om hvorfor det er forbudt og hvad loven er http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg dribler let og elegant uden om diskussionen her i tråden.

Har du lyst til at sparre med en, så kan du sagtens kontakte mig. Mit første CVR-nummer fik jeg som 16-årig, og siden da har jeg drevet det, jeg dengang startede... og mere til. Smile

Du kan fx fange mig her: http://kaspermfriis.dk 

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Respekt for den unge alder!! Godt gået 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)