Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vild diskussion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I weekenden - henover en bajer - sad en ven og jeg og diskuterede lukning af firma.

Hvis man er et lille 1 mands personligt ejet firma - som ønsker at lukke ned - så skal aktiverne afskaffes efter de nuværende regler ??
(der kommer vist nye regler til næste år)

Men skal de så sælges til 3. mand - eller kan man tage aktiverne ud til bogført værdi ?? til eget brug.

Og hvis nu man ikke kan sælge - men vil destruere tingene - hvad er så dokumenationskravet ??

Jeg mente, at man SKAL sælge til 3. mand - hvorimod min ven postitulerede, at man godt kunne sælge aktiverne til sig selv.

Hvem har ret ??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal ikke men kan.

Det vigtige er at værdien sættes til markedspris. Primært for at ungå at folk køber ind og efterfølgende lukker forretningen og så beholder tingene og samtidig tager fradrag for tingene.

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan værdidætter man så aktiver under småanskaffelser ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Overtage ting selv:

Varer = indkøbspris + moms

Aktiver , uanset de er afskrevet eller ej - samme år generelt fuld pris - ellers dokumenter man godt via DBA; Lauritz, auktioner osv. Jo bedre dokumentation, jo mindre risiko for at skat sætter andre værdier. Det er så prisen for aktivet. Momsen er altid fuld oprindelig moms anskaffelses året og så nedsættes den oprindelige moms med 20% om året til den år 6 er 0

Tallene bruges så også til den udvidede selvangivelse når du sætter kryds i "lukket virksomhed under året"

Læs meget mere i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html om det at lukke personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info - selvom jeg tabte den næstebajer ;)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)