Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing og moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino´er,

Jeg vil gerne lære mere om leasing branchen fra en leasingvirksomheds perspektiv, og har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan klare :)

1. Er det mest fordelagtigt og købe en bil med dansk eller tysk moms som leasingvirksomhed, eller er det bedst helt uden moms og hvorfor?

2. Når man som virksomhed leaser en bil ud, hvad skal der så betales i moms udover momsen i den månedlige ydelse?

3. Hvordan bliver salgsmoms modregnet dansk eller tysk moms?

Forresten der er tale om flexleasing - dvs med restværdi inkluderet i kontrakten.

På forhånd tak for svar:)

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Projektshare:

1. Er det mest fordelagtigt og købe en bil med dansk eller tysk moms som leasingvirksomhed, eller er det bedst helt uden moms og hvorfor?

Uden moms, da der således ikke skal bindes så meget kapital

Projektshare:

2. Når man som virksomhed leaser en bil ud, hvad skal der så betales i moms udover momsen i den månedlige ydelse?

Der er moms på det hele undtagen forsikring, hvis det er med. Dvs. månedlig ydelse, engangsydelse osv.

Projektshare:

3. Hvordan bliver salgsmoms modregnet dansk eller tysk moms?

Hvis bilen er købt med tysk moms jf. brugtmomsreglerne, så skal der beregnes brugtmoms/differencemoms af fortjenesten.

Hvis bilen er uden moms, så skal der normal dansk moms på, når den sælges.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 3. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Mange tak for dit indlæg. Har nogle opfølgende spørgsmål som du måske kunne hjælpe med også? :)

  1. Kan leasingbil købes uden tysk/dansk moms og leases ud, når momsen først betales når leasingkontrakten udløber?(Restværdi) - Dvs. kan man få plader på når momsen først betales efter en kontrakt på et år eksempelvis?
  2. Hvis bilen er købt med tysk moms, skal der så betales moms igen ved videresalg til en kunde i DK (som restværdi på en kontrakt)? For så ender man på 19% (tysk) + de 25% (dansk) moms. Fordi ellers går jeg ud fra at leasingvirksomheder vel altid køber uden moms?
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Projektshare:

Kan leasingbil købes uden tysk/dansk moms og leases ud, når momsen først betales når leasingkontrakten udløber?(Restværdi) - Dvs. kan man få plader på når momsen først betales efter en kontrakt på et år eksempelvis?

Ja og ja :)

Der skal først moms på, når den sælges videre til en privatperson eller anden dansk virksomhed.

Projektshare:

Hvis bilen er købt med tysk moms, skal der så betales moms igen ved videresalg til en kunde i DK (som restværdi på en kontrakt)? For så ender man på 19% (tysk) + de 25% (dansk) moms. Fordi ellers går jeg ud fra at leasingvirksomheder vel altid køber uden moms?

Hvis den indeholder 19% (altså jf. brugtmomsreglerne), så er det kun af en eventuel fortjeneste, der skal betales 25% moms af.
https://www.tax.dk/jv/da/D_A_18_5.htm

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)