Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt/bokseklub - Kriminalitetspræventiv

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er 21 år og læser pt til pædagog i Jylland. Jeg er tidligere kriminel og har haft en hård opvækst, hvor jeg desværre har været presset og dum nok til at tage nogle dårlige valg, som gjorde jeg endte i hård kriminalitet. Jeg blev dog heldigvis " reddet " af en fyr som var ældre end mig og, som uofficielt ( af egen fri vilje ) hjalp/hjælper med samtidig vedkommende prøver at få sit liv op at stå, ud af kriminaliteten. Nok om det. 

Jeg ønsker når jeg engang er færdig at starte et projekt/bokseklub/klub op for unge, som har det svært og som er på kanten til at ryge ud i det lort vi endte i. Jeg er derfor gået i gang med at undersøge muligheder og hvordan og hvorledes man kan gøre, og hvordan man eventuelt kommer igang, så jeg stille og roligt kan overveje hver mulighed ordentlig, på hvordan vi starter sådan et projekt. Selve projektet skulle jo gerne være noget som kunne fungerer som en bokseklub/klub hvor de unge kunne komme, via fx boksetræning vil vi fokuser på at give de unge et succes oplevelse, og på den måde forbedre selvtilliden. Herefter vil både han og jeg fungerer som mentorer og hjælpe dem via samtalen og forskellige ting som nu knytter sig til den unge, samarbejde bedst muligt med skole og kommune og forældrene, så de unge får passet skole ( hvis det er muligt grundet problemerne ) bedst muligt. 

Men min største fortvivlse pt er hvor kommer pengene? Jeg talte med en lærer på min skole, som fortalte man kunne så forskellige fonde og andet. Rent penge mæssigt skal der jo være penge til følgende: Løn og husleje ( lokaler behøves ikke noget fancy evt. kælder lokaler man ka få af kommunen ) samt penge til inventar som er bokse redskaber, hygge område med playstation og tv, sofa, borde og stole som skal fungerer som lektie/samtale område. 

Kom gerne med input og ideer. 

PS når jeg er færdig på uddannelse rykker jeg forhåbentlig til kbh hvor dette kommer til at foregå.

Mvh Pædagogen

Tilmeldt 17. Aug 15
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som er har noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Moller18:

Men min største fortvivlse pt er hvor kommer pengene? Jeg talte med en lærer på min skole, som fortalte man kunne så forskellige fonde og andet. Rent penge mæssigt skal der jo være penge til følgende: Løn og husleje ( lokaler behøves ikke noget fancy evt. kælder lokaler man ka få af kommunen ) samt penge til inventar som er bokse redskaber, hygge område med playstation og tv, sofa, borde og stole som skal fungerer som lektie/samtale område. 


når du ikke får svar er det nok fordi, det er meget vanskeligt og et klart special område

Der er ikke almindelige investorer som går ind i de udgifter du her taler om. 
Det skal givet være fonde, og de går næppe ind, med mindre du har noget etableret allerede som bevis for at det fungerer (ellers kunne de i princip risikere at financiere alt fra rockerbule til hashhule)

Det lykkes ofte, i samarbejde mellem boligforeninger hvor der måske er mange såkaldt "hårdtbelastede" og så netop mentorer, som starter op i boligselskabet kælder et eller andet sted - tigger sig til visse ting, selv komme med møbler til hyggehjørnet fra storskrald, har en der kan undvære sin Sony playstation og og og - løn er ret ukendt fænomen-

Det er ikke noget jeg tror du skal regne med at bare få finansieeret. Når du flytter til København, så må du tage kontakt med nogle der har samme tanker og behov og bygge et netværk op, og så se om du kan stable noget langsomt på benene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)