Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål om erhvervssydomsforsikring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 81
Fra  Je-haveservice.dk Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har lavet en erhvervssydomsforsikring.

da jeg er selvstændig Anlægsgartner.

kan jeg bogføre det i dinero 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det er vel en privat forsikring som forsikrer dig som person i tilfælde af erhvervssygdom og så er den vel ikke en fradragsberettiget udgift i din egen virksomhed - ikke en virksomhedsomkostning - men i personlig virksomhed MENER jeg der idag er fradrag for selvstændige erhvervsdrivendes præmiebetalinger til frivilligt tegnede syge- og arbejdsskadeforsikringer forudsat at, forsikringen er omfattet af sygedagpengeloven eller arbejdsskadesikringsloven. (i stil med a-kasse i princippet) Fradraget mener jeg så bestemt tages som person og som ligningsmæssigt fradrag (sammen med a-kasse)

Vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

John, jeg mener at det var fra og med indkomståret 2014 at det blev muligt at fradrage præmiebetalingen for erhvervssygedomsforsikringer for selvstændige erhvervsdrivende. Betingelsen er forsikringen vil være omfattet af sygedagpengeloven eller arbejdsskadesikringsloven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

John, jeg mener at det var fra og med indkomståret 2014 at det blev muligt at fradrage præmiebetalingen for erhvervssygedomsforsikringer for selvstændige erhvervsdrivende. Betingelsen er forsikringen vil være omfattet af sygedagpengeloven eller arbejdsskadesikringsloven.

jep var inde og tilføje inden  vi skrev nok samtidigt - også at det vel så er under ligningsmæssige fradrag når de betingelser er opfyldt - i stil med a-kasse? Så¨det tages over den personlige selvangivelse og ikke via firmaet i Dinero?

vh Johnn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)