Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grøn i branchen som iværksætter - Hjælp med køb af domæne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Som ses er jeg helt grøn, men fast besluttet på at jeg vil starte min egen webshop op.

Jeg har i en rimelig grad styr på hvad der skal igangsættes for at min shop kan blive til noget.


Men jeg er dog i tvivl om noget her i opstartsfasen, som jeg ikke synes at kunne finde svar på nogle steder - Kan jeg købe Domæne UDEN webhotel, og senere lave min webshop fra fx Magento? Eller er det en forudsætning at jeg medkøber et webhotel samtidigt med jeg køber mit domæne, for at jeg senere kan lave min webshop?

Håber mit spørgsmål giver mening.

På forhånd tak for svar

Mvh 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens købe domænet uden webhotel. Jeg bruger altid gratisdns.dk til køb af domæne. Når du så får et webhotel skal du bare pege domænet over på hotellets IP.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening bør du ikke bøvle med den slags, hvis du skal sparke gang i en webshop (med mindre lige præcis dette område er din spidskompetence). 

Du bør fokusere alle dine kræfter på selve grundlaget for at få succes med shoppen: Leverandøraftaler, indhold i din webshop og ikke mindt markedsføring af den etc. Opsætning af webhotel og shopsystem bør overlades til professionelle :-)

Hvis det blot handler om at sikre dit domæne i første omgang, så er det fint at købe dit domæne. Det kan du sagtens gøre uden at bestille webhotel også.

Inden du vælger webhotel og evt. shopsystem, så er det en god ide at have en ide om hvilke funktioner du har brug for. Og så er det altid smart at starte på en standardløsning, hvor du ikke bruger mange resurser på design og funktionalitet.

Du bør bruge resurserne på områder der skaffer dig de første kunder i stedet: SEO, annoncering, emails osv.

Tilmeldt 24. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.


Det er lige netop for at sikre mit domæne. 

Mvh 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)