Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på ide!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville høre om det er muligt at tage patent på en service-ydelse.
Dvs. At ingen kan/må gøre brug af denne form for service foruden at have aftale/kontrakt med mig.
Eller er der andre muligheder man kan gøre brug af her for at udelukke andre i at starte samme koncept op?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan man slet ikke. Man kan kun tage patent på tekniske opfindelser af opfinderhøjde nyhedsværdi osv men ikke på en ide

Her må man bare sætte igang og blive bedst først - og så finde sig i der følger andre efter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Men man kan godt tilrettelægge en kontrakt som ville kunne udelukke den eksisterende virksomhed i at udføre samme service både før og evt. Efter endt samarbejde?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

David93:

Tak for svar.

Men man kan godt tilrettelægge en kontrakt som ville kunne udelukke den eksisterende virksomhed i at udføre samme service både før og evt. Efter endt samarbejde?

ja i princip ja - men det er nu ikke så let i praksis. Dels fordi det kan være svært at få en virksomhed til at afskrive sig fra noget den ikke helt ved hvad er, så en forhåndsgaranti er ikke let at opnå, og siden kommer så diskussion om det er kopi eller tilsvarende OG om du mener at have penge til en opslidende tur i retten for at vinde. Den gode side af det hele er, at ret få seriøse personer eller virksomheder kunne drømme om at stjæle en ide som udgangspunkt


Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html om fortrolighedserklæring

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.dkpto.dk/

Dette link tilhøre patent og varemærke styrelsen

Som jeg kan se kan du sagtens tage patent på en ide

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Citat fra deres side

"Hvis din ide er en opfindelse, der har en teknisk løsning, kan du få eneret til opfindelsen med et patent eller en brugsmodel"

God vind

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville høre om det er muligt at tage patent på en service-ydelse.

Som andre siger kan du godt tage patent på din ide hvis den har en "teknisk løsning".

Min fornemmelse er dog at dette ikke er tilfældet i dit tilfælde.

Kan du beskrive noget mere om din service-ydelse?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

Kan du beskrive noget mere om din service-ydelse?

Hvis trådstarter beskriver ydelsen på et forum forsvinder nyhedsværdien og dermed muligheden for at evt at tage patent på den...

Så jeg vil ikke anbefale, at trådstarter gør dette, selvom jeg tvivler på, at trådstarters service kan patenteres...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

John har altså ret her, i Danmark kan man ikke få patent på en ide til en service ydelse. Og så er det vil ikke relevant at diskuttere i hvilke situationer du kan få patent på en ide. Men husk at hvert land i princippet har egne patentregler.

Du kan varemærkeregistrere dig og du kan købe de mest relevante domænenavne, du kan designbeskytte din vare hvis noget sådan eksisterer. Hvis du f.eks. design beskytter en række designs i samme stil bliver det svært at efterligne dig uden at krænke - men det er ikke et patent. F.eks. kan du godt regne med at mågen hos McDonalds er beskyttet og det vil jeg tro deres interiør også er, sikkert også drivein bygningerne. Men det afholder jo ikke andre fra at servere burgermad.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvad din ide går ud på. Men i de fleste tilfælde bremser iværksættere sig selv ved at skulle ud at have patent som det første på deres ide. Kan forstå det hvis man havde opfundet et advanceret system eller noget andet nyt og innovativt. Tvivler på hvor innovativ en service-ydelse kan være. Lad være med at læg dit fokus i at få patent, du er tydeligvis nervøs for at andre kopiere din ide og gør det bedre end dig, så læg dit fokus i at gør det bedre end dine potentielle kommende konkurrenter. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)