Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Fysisk Virksomhed - Vil de låne mig penge?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Aminoer

Placeringen er fundet, og produkterne vil sagtens kunne sælges.

Jeg er så småt igang med at kigge på etableringsbudget, driftsbudget, og likviditetsbudget.

Meget af det er jo næsten gætværk/skøn, medmindre man descideret kender andre inden for samme fag(det gør jeg heldigvis).

Men det er nu ikke det som jeg har spørgsmål til.

Jeg skal jo i banken og præsentere projektet på et tidspunkt.

-Men hvad skal jeg selv have af dollars på kontoen, for at kunne låne?

-Skal der stå noget? 

-Er det sandsynligt at leverandør/leverandører vil give evt kredit i X antal måneder(for så at skulle låne mindre i banken)

-Skal/kan jeg stille vores hus som sikkerhed til banken?

-Man kan jo ikke stille et indkøbt varelager, samt inventar som sikkerhed for lånet…Dette har jo ingen værdi for banken??

-Hvis huset er stillet som sikkerhed for lånet, og skidtet ikke kører rundt, hvordan står jeg så?

Normalt ville ApS selskabet vel hæfte for gælden, men hvis gælden er stiftet med privat sikkerhed, er der vel andre regler?

-Min kone skal styre og stå i butikken. Så hvis det som i sidst nævnte scenarie, sker at vi lukker og slukker…Kan man som selvstændig modtage dagpenge fra akassen(jeg forbliver ansat i anden virksomhed)?

Jeg er ikke i tvivl om at butikken vil kunne køre rundt, men blot i tvivl om hvad banken tager med i deres betragtning i forhold til at give lov til at låne pengene.

Håber at der er en venlig sjæl eller to som kan give et ord med på vejen.

Mange tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Se om ikke der er en i dit netværk der kan hjælpe dig men:

Uanset hvordan du stiftere, personligt eller i ApS så regn med at banken ikke vil låne dig noget uden en personlig sikkerhed der skal være virkelig og - går det galt mister du så det du har stillet i sikkerhed

Det er op af bakke at bank eller andet - finansiere en ny fysisk butik rent ud sagt - du skal have meget stærke kort at lægge frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jan 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Dennis

Jeg håber, at banken godkender dit lån.

Hvis du står og skal starte en butik, skal du formentlig også bruge et kassesystem, betalingskortterminal og indløsningsaftale. Dette kan Bizsys hjælpe dig med.

Vi har et kassesystem der kører i en webbrowser, og kan dermed fungere på alle platforme med en internetforbindelse. Du kan læse mere om systemet her: http://bizsys.dk/kassesystem/ 

Samtidig kan vi hjælpe dig med betalingskortterminaler og indløsningsaftale. Du kan læse meget mere om det på linksene her: http://bizsys.dk/dankortterminaler/ http://bizsys.dk/indloesningsaftale/ 

Du er selvfølgelig velkommen til at ringe eller skrive til os, hvis du har nogle spørgsmål.

God dag, hilsen

Trine / Bizsys

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogle som vil fortælle hvordan det lykkedes for dem, at få stablet en fysisk virksomhed på benene?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kender nogen der lånet ud til 75% i rente.

Og du kan Max låne 1 mio

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opsparing hus som sikkerhed til privat lån til brug for det eller lån hos familie og venner.
Det du ønsker findes ikke.
Skal nogen låne dig penge skal du sætte alt du ejer på spil mindst.

Tilmeldt 12. Apr 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det var da godt nok enormt dyrt....

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. tror også det var et mislykket forsøg på at være nedgørende eller sjov.!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Se om ikke der er en i dit netværk der kan hjælpe dig men:

Uanset hvordan du stiftere, personligt eller i ApS så regn med at banken ikke vil låne dig noget uden en personlig sikkerhed der skal være virkelig og - går det galt mister du så det du har stillet i sikkerhed

Det er op af bakke at bank eller andet - finansiere en ny fysisk butik rent ud sagt - du skal have meget stærke kort at lægge frem

Enig med John, fysisk forretning er meget svært uden selv at have noget. En af mine kunders kone ville starte en special forretning op med beklædning. Banken krævede pant i varelager, gården, udbygninger og de 5 galopheste. Det lykkedes via Væksthus Midtjylland at få en finansiering på kr. 1.0 mio. Denne var betalt ud efter 8 måneder, fordi de ville vise banken at det kunne lykkes og så levede de på en sten.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)