Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar ved for sent indsendt regnskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg har brug for jeres viden :)

Jeg er direktør i et meget lille ivs, som kun har eksisteret i lidt over ét år. Selskabet skal lukkes nu, da det aldrig blev nogen succes. Mit problem er, at årsregnskabet skal indsendes inden udgangen af næste uge og den ejer, der har adgang til revisoren, gør ikke noget særligt for at få ham til at godkende regnskabet (hvilket vi desværre har krydset af, at årsregnskabet skal). Jeg kan ikke komme længere uden, at ejeren får sat revisoren igang. 

Mit spørgsmål er, hvis ansvar det er, at regnskabet indsendes til tiden - er det ejerne eller er det mig, der står som direktør? Jeg vil meget gerne have dette ud af verden og det hele er gjort klar til godkendelse - jeg mangler bare noget til at "motiverer" ejeren til at speed tingene op.

Som bonusinfo kan jeg nævne, at opgaven er minimal - der er ikke mere end 20 bilag, hvoraf kun to er kvitteringer....resten er bilag vedr. løn, atp, domæne, osv.

Håber I kan hjælpe :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens selv tage kontakt til revisoren

Er der penge i selskabet til at betale for regnskabets udarbejdelse?

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da bare med at få det lavet og indsendt. Er der kun 20 bilag kan det ikke tage lang tid.

Udover bøde for regnskabet koster det også bøde hvis selvangivelsen indsendes for sent. Gætter på at det er 31/10 regnskabsåret slutter så er fristen for selvangivelsen 30/4 så den kan stadig nås uden bøde.

Er du sikker på at I har tilvalgt revision når det kun et et lille ivs - fremkommer revisorens navn under selskabets info på cvr.dk?

Mvh Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MesterJagel:
Jeg er direktør i et meget lille ivs, som kun har eksisteret i lidt over ét år. Selskabet skal lukkes nu, da det aldrig blev nogen succes. Mit problem er, at årsregnskabet skal indsendes inden udgangen af næste uge og den ejer, der har adgang til revisoren, gør ikke noget særligt for at få ham til at godkende regnskabet (hvilket vi desværre har krydset af, at årsregnskabet skal)

tror du ikke, når du skriver, at det skal lukkes, at ejeren bare har bestemt sig for at lade alt stå til, og så lade selskabet tvangslukkes. Det kan jo blive resultatet og så gir ejer pokker i revision og regnskab. OM det så er voldsomt pænt eller begavet - bla.a. med henblik på evt skat/moms skal jeg ikke turde sige, men ofte lader ejere bare sådanne selskaber tvangslukke
Er du "kun" direktør i det, så kan du jo sige til ejeren, at hvis ikke han vil leve op til regnskabspligten, så træder du af (mon du får løn pt) og så kan du afmelde dig i virk.dk og sige til ejeren at han bør vælge ny direktør, for ikke også af den årsag at blive tvangslukket.  Igen- er han ligeglad med det, så lad ham om tvangslukningen og træd af som direktør inden - det ville jeg nok gøre, hvis du mener selskabet alligevel skal lukkes.

Ellers enig i, at det givet er et hurtigt lavet regnskab og at du sagtens selv kan kontakte revisor som direktør, og høre denne hvad denne mener bør ske her. Jeg udgør fra det er som du skriver, at der er krydset af for revisorpligt - (og ellers ved jeg heller ikke om du selv bare tør lave alt) Så længe du er direktør har du et ansvar - herunder for kapitalberedskab og det er virksomhedens øverste ledelse, som er ansvarlig for indsendelsen af årsrapport - lige som bod også kan pålægges denne

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

MesterJagel:
Mit spørgsmål er, hvis ansvar det er, at regnskabet indsendes til tiden - er det ejerne eller er det mig, der står som direktør?

Det er dit ansvar! Afleveres det for sent så er det dig som virksomhedens ledelse, der får afgiften fra Erhvervsstyrelsen personligt.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres input :)

Der er ikke rigtig nogle penge til revision - kun ganske få. Det er også derfor, at jeg er så afhængig af den kontakt som den ene ejer har.

Jeg vil helst gode det ordentligt og har lige i dag får en kontakt på en revisor, der måske gerne vil hjælpe uden at det skal koste det helt vilde.....men rart, at vide, at jeg kan sige til ejerne, at når de ikke vil hjælpe, så kan jeg ikke gøre andet end at stoppe som direktør og så må de finde ud af om de bare vil lade sig tvangslukke. Det vil jeg ihvertfald ikke være med til.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)