Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto...Men hos hvem?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået at vide at advokaten er færdig med at arbejde med stiftelsen af mit Holding + Driftsselskab. Jeg står nu og skal bruge en erhvervskonto. Nogle der kan anbefale en bank? Min personlige bank er Sydbank, men jeg har hørt mange fraråde at bruge dem til erhverv. Jeg overvejer Jyske Bank. Nogle gode råd?

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, sydbank tog jo efter sigende et gebyr for hvert klik man lavede med musen i sin erhvervsbank :-D

Men hvis det ikke er en kæmpe virksomhed, vil jeg anbefale dig at bruge samme bank som du bruger til privat. Så kan du sikkert få den bedste deal. Jeg har selv danske bank gratis, men jeg har også alt andet privat der. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Meade:

Jeg har lige fået at vide at advokaten er færdig med at arbejde med stiftelsen af mit Holding + Driftsselskab. Jeg står nu og skal bruge en erhvervskonto. Nogle der kan anbefale en bank? Min personlige bank er Sydbank, men jeg har hørt mange fraråde at bruge dem til erhverv. Jeg overvejer Jyske Bank. Nogle gode råd?

Prøv i første omgang at spørge hvor du har din privatøkonomi, det koster som regel ikke noget. Ikke fordi jeg har aktier i Sydbank, men på deres hjemmeside skilter de i modsætning til JB med priserne for en erhvervskunde. Som jeg læser det er prisen afhængig af hvor meget din privatengagement omfatter.

 

Hvis du vil skifte til en anden bank, uanset om det JB eller hvilken som helst anden, så lav en oversigt over din privatøkonomi inden du spørger. Jeg tror ikke der findes en bank i DK som ikke differentierer deres priser efter hvordan indehaverens privatøkonomi er.

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

👍🏾

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok som andre skriver, regne med med, at en bank generelt altid vil forlange du har personlig og erhverv samlet hos dem. Du skal også idag regne med en vis pris de fleste steder, specielt hvis ikke du på forhånd har et rigtigt godt personligt forhold, som du kan bruge til at charmere erhverv ind via

Jyske har som hovedregel et ret højt start gebyr - det kan du veje op mod klik pris - og løbende gebyrer - men der er ikke EN bank som alle iværksættere bare siger - DEN skal du bruge, for der er nogen der er lykkelige i alle banker og nogen der tilsvarende "hader" samme bank

Bare forhandel så godt du kan - og vær forberede med godt materiale - læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html og se evt https://www.facebook.com/jhannover/videos/10154411568204787/til forståelse af hvorfor banker ikke altid bare er så vilde med konto til nye IVS f.eks

Læs også lige disse 12 vigtige råd til alle med nye selskaber, så du ikke overser en eller anden pligt, for ofte er det ikke alle pligterne som stifteselskaber eller advokater tager med i arbejdet http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  det er lynhurtigt for dig, i alle fald, lige at sætte flueben ved alle 12

venligst og god vind

John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John 👍🏾

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)