Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til læder produktion

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg er netop ved at igangsætte noget produktion af læder, som til start skal tage udgangspunkt i nogle skind kører handsker i sort lammeskind. 

Jeg er ved at finde ud af target pris og fob pris - og jeg ved at told er gratis når vi fragter fra Pakistan til DK.

Er der nogle der kan give blot et bud på hvor meget dette må koste, og hvor meget det ca kan koste og lave et par tynde læder kører handsker i sort lammeskind?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Har du ikke erfaring på skind produktion, vil jeg absolut anbefale dig at vælge et land som Pakistan, da de har en helt anden opfattelse af hvad kvalitet er, ligeledes kan du  få problemer med de kemikalier de bruger til garvning af skindet.  Prøv et land som Portugal eller evt. italien.

Ann-Sophie Larsen:

Jeg er ved at finde ud af target pris og fob pris - og jeg ved at told er gratis når vi fragter fra Pakistan til DK.

Er der nogle der kan give blot et bud på hvor meget dette må koste

 Hvad er det du vil have vi skal give dig en pris på når vi intet kender til produktets design /kvalitet eller mængde.   

 Hvor fra ved du at der ikke er told på vare fra Pakistan?  Uanset hvad toldsatsen er så skal varen indfortoldes dvs. at du skal være importør registreret.

 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ann-Sophie,
Helt generelt er Pakistan ikke anbefalingsværdigt, medmindre du virkelig har et stort sourcing setup. Det er et risikoland, der giver rigtig mange problemer både at rejse til (som du vel gør, hvis du vil lave ordentlig sourcing), samt eksempelvis at forsikre dit gods mod landevejsrøvere, der er meget af i Pakistan.
- Herudover er Pakistan dygtigst på denim (ikke lædervarer!).

Vil anbefale dig at kigge mod et andet land hvis du skal finde en skind producent; Indien, Tyrkiet, Italien.
Bare husk at se alle leverandører isoleret, ift. til kemikalier osv., som en anden skriver - så er det ikke en selvfølge at der er styr på det, blot fordi du handler med en i Italien. Vi ser lige så mange fails i Europa som vi gør fra Østen.

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

LeatherStudio:
Vi ser lige så mange fails i Europa som vi gør fra Østen.

Hvad er det for typer af fejl i ser fra Europa ? 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,
Det kan være meget forskelligt fra leverandør til leverandør, men på skind er det typiske process fejl som PH værdi, Chrom3 der omdanner sig til Chrom6 grundet dårlig håndteringer, samt miljø skadelige stoffer, hele APEO rækken hvis leverandøren ikke arbejder APEO frit. m.m.

Min pointe er blot, at man sourcer/indkøber i et Europæisk land, er ikke en garanti for at de har styr på kemien. Det handler om leverandøren og dens proccessor og underleverandører, ikke hvad land de operere fra. Man kan have de bedste intentioner og købe alt efter bogen, men grundet dårlige processgange fejle på kemi.
Der er en masse politisk, infrastruktur mæssigt, økonomisk og meget meget mere om hvilke lande man skal bruge hvornår, men kemi mæssigt er landet underordnet.

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus - LeatherStudio.dk:
Vil anbefale dig at kigge mod et andet land hvis du skal finde en skind producent; Indien, Tyrkiet, Italien
hm - Kender ret meget til Indien og læder og meget andet (i hovedsag textil) og dels behandles dyrene ikke efter dansk standard (faktisk meget ringe da det foregår fordækt da hinduer jo f.eks ikke må dræbe køer hvor meget skind kommer fra) og forurening fra læderproduktion er hæslig. Også i Tyrkiet kan man møde meget forurening fra garvning osv - men mindre farligt - Italien langt højere standard. Det er derfor korrekt som Ravn nævner, at import af læder produceret og garvet i Europa - alt andet lig, betyder større sikkerhed for både garvestoffer i læderet OG mindre forurening alt andet lig.

Pakistan KAN være vis risiko at rejse i som du nævner - Det kan Bangladesh som oplagt alternativ også - men det er nok en anden sag - (Tyrkiet har ikke været for sikkert heller desværre)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
Tak for dit input.

Jeg er ikke enig i din betragtning, at lave så generaliserende en udmelding - det er netop det min pointe er.
Der findes også dårlige forhold for dyr i Indien på visse garverier, ligesom der gør det i rigtig mange andre lande. Det er netop det min pointe er, at det kommer ned til den enkelte leverandør, og deres underleverandører. Dårlige folk findes overalt.

Omkring "hindu-problemet", så er det efter den nye regering ved at blive dæmmet op for det, da de er langt mere religiøse end den tidligere.
Herudover kommer det meste af deres kø-skind ikke fra Indien, men fra lande hvor man rent faktisk bruger ko'en (slagte-industrien). Herudover, så er størstedelen af det skind som Indien ekspotere buffalo læder, og ikke ko - hvor der ikke er restriktioner ift. deres religion eller kultur. (De bruger det, blot findes der alternativer).

Jeg er bestemt ikke enig i jeres betragtning om at man kan være mere sikker ved at købe fra eksempelvis Italien.
Sidste år besøgte jeg 285 fabrikker, herunder garverier, og jeg ser lige så fine fabrikker og garverier i fjernøsten, som jeg ser i Europa.
Igen, det er netop blot min pointe, at landet er underordnet i forbindelse med kemi/miljø - det er den enkelte leverandør der skal undersøges og evalueres.

Mvh
R

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)