Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fogedforbud og så hvad?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vover næsen igen men
Udgangspunktet er, at du kan blive opsagt som du er klar over. 

Om du kan få andre krav vil afhænge af, om udlejer kan vise et tab ved dit brud på aftalen om hvad du må handle med. Det krav kan udlejer rejse i det øjeblik du bryder en aftale og udlejer kan sandsynliggære et tab. 

Kan han det, så kan du få erstatningskrav i den forbindelse. Det kan være alt fra et lille krav til et stort

Kan udlejer slet ikke det, så vil der næppe være anden risiko end at du ryger ud

Det naturlige ud fra din beskrivelse ville vel være at tale med udlejer up-front, frem for at ryge ind i et oplagt kontraktbrud fra start. 

Hvis ikke udlejer kan skades af dine handler, så vil denne vel godkende det og gerne leje ud, og kan udlejer skades, ja så kan den skade da absolut udløse erstatningskrav for tab i den forbindelse.

En typisk skade kunne være, at en udlejer har garanteret andre lejere, at der ikke lejes ud til f.eks. en dyrehandler - og opstår der så en dyrehandler så konflikter man med en allerede eksisterende i samme  område osv - og det vil udløse erstatningskrav lige med det samme normalt

Det handler vel altid om, at undgå konflikten INDEN man skriver aftale, frem for spekulation om hvad der sker, når man bevidst bryder en aftale i samme sekund man underskriver den

God idé at høre en jurist hvis du er i tvivl

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil da gerne prøve at komme med et bud,

Dog bygget på nogle formodninger og gæt, da der ikke er oplyst ret meget :)

Sådan som jeg ser det, (du vil bare gerne sælge den pågældende varetype)

HVIS, udlejer kun har det ene leje mål og som du skriver lidt nede i tråden, stort set er ligeglad med hvad du sælger. Så har du næsten frie hænder. Naturligvis kan du løbe ind i klager udefra - der er nogle der går sindssygt meget om i disse ting - men det er en chance man må tage. Drejer det sig om salg af fødevarer, udskænkning af alkohol og lign. Så er der altid risikoen for at myndighederne opdager det og kommer efter dig. I begge tilfælde vil mit bud  være, at du vil stå til bøder, værst ved fødevarer og alkohol.

Udlejer har 2 eller flere lejemål i bygningen. Her kan de andre lejer lægge pres på udlejer, såfremt de bliver "sure" over hvad du sælger. Kan tænkes du rammer dem på deres omsætning, det ved man aldrig :) Dette kan medfører enten en advarsels og besked om at stoppe salget eller en opsigelse af lejemålet pga. brudt på kontrakten. Alt efter hvordan kontrakten, kan du ende med en regningen på den tid det tager, udlejer at genudleje "dine" lokaler.

(HVIS, Du ønsker at finde en smutvej udad dit lejemål)

Hvis udlejer har sagt, at han er ligeglad, så er det nok ikke vejen frem. Så vil det være bedre at hører hvor hurtigt udlejer, kan finde en ny lejer, som vil overtage med det samme, så du hurtigst muligt kan slippe udad lejemålet.

Mit bud, bygget på nogle formodninger :)

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)