Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fogedforbud og så hvad?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis nu man lejer et butikslokale og der i lejekontrakten er en klausul om at man ikke må sælge en bestemt type varer, hvad sker der så hvis man gør det alligevel?

Modtager man så bare et fogedforbud om at man skal ophøre med salget indenfor x dage og så er det det? Altså ikke yderligere krav?

Ønsker facts hvis jeg skulle være så heldig at nogen ligger inde med dem, og ikke forblommede betragtninger, tak :-)

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke fordi jeg er stærk på dette område men et bud vil være ophæves af kontrakt da det jo er et brud på lejekontrakten betingelser..

Det vil nok være beder at tage kontakt til udlejer og få en snak om dette.. 

/Kim

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det er B2B, så er lejeloven meget mere "hardcore" end hvis det var et privat lejemål.

Et fogedforbud vil være en mild omstændighed, såfremt der sælges noget i butikslokalerne, som der står i lejekontrakten at man ikke må sælge.
Rent praktisk set vil det aldrig ende med et fogedforbud.

Du vil med rimelig sandsynlighed få en påtale fra udlejer og besked om at stoppe med salget.
- Og i det tilfælde vil man være heldig.

Hvis udlejer har andre lejere på hånden, så kan lejer smides ud af lokalerne med noget der ligner øjeblikkelig virkning.
I det øjeblik der bliver solgt noget i de lejede lokaler, som der direkte står i lejekontrakten at der ikke må sælges, så bryder lejer kontrakten.
Og derved har udlejer ret til f.eks. at ophæve lejekontrakten.

Det er fuldstændig det samme som gør sig gældende hvis man som lejer f.eks. vælger at udleje lokalerne videre, eller blot et enkelt et af lokalerne - uden at der i lejekontrakten står at udlejer har givet tilladelse til fremleje. Jeg kender små virksomhedsejere som er blevet smidt ud af deres lejemål, fordi de f.eks. har lejet 2-3 lokaler til en lille klinik, men så efterfølgende har fundet 1-2 andre som de overskydende lokaler udlejes til. Der bryder man også lejekontrakten.

/Jesper

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil være supertilfreds med bare at blive smidt ud fra lejemålet og ophøre med salget, hvis det altså bliver ved det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt lyder som som om du vil indgå et lejemål med den bevidste tanke om at omgå det du må sælge?? Det lyder helt skørt

Jeg vil tro at lejekontrakten er udført således, at hvis du skader udlejer ved at sælge noget der konkurrer med udlejer, så kan du være ansvarlig for de tab du påfører udlejer som minimum - UD over at blive smidt ud . Men tråden stinker da af dårlig hensigt fra starten rent ud sagt??

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Udlejer er ligeglad med hvad jeg sælger, det er en gammel klausul der er ført med videre de 2 gange ejendommen er solgt siden klausulens oprettelse.

Jeg tænkte nok at tråden kunne gå hen og fostre småspydige partsindlæg og betragtninger.

vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Grønkjær:

Udlejer er ligeglad med hvad jeg sælger, det er en gammel klausul der er ført med videre de 2 gange ejendommen er solgt siden klausulens oprettelse.

Jeg tænkte nok at tråden kunne gå hen og fostre småspydige partsindlæg og betragtninger.

vh 

himmel dog hvilen kubehagelig person du er

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der tror jeg du tager fejl i din analyse, ligesom du fejlkonkluderer i dit oprindelige indlæg.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jan Grønkjær:

Udlejer er ligeglad med hvad jeg sælger, det er en gammel klausul der er ført med videre de 2 gange ejendommen er solgt siden klausulens oprettelse.

Jeg tænkte nok at tråden kunne gå hen og fostre småspydige partsindlæg og betragtninger.

vh 

så kunne du måske have oplyst lidt mere fra starten. Du udløser jo selv det "du forventede"

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se at det har noget med sagen at gøre. 

Hvis man indgår en lejekontrakt med klausul om at man ikke må sælge bestemte varegrupper og gør det alligevel, og man så efterfølgende bliver mødt med et fogedforbud, kan der så være andre konsekvenser end at lejemålet ophører og man skal fraflytte indenfor x antal dage?

Forudsat at der naturligvis ikke direkte er nævnt andre konsekvenser i selve lejekontrakten.

Med "andre konsekvenser" mener jeg en stævning/krav osv.

Det er ikke for at være uhøflig at jeg skrev som jeg skrev i det oprindelige indlæg, men et ønske om at holde tråden lige præcist på det spørgsmål jeg har.

Muligheden opstod pludselig sidst på eftermiddagen i dag, så jeg gav det et skud herinde i aften. Men må nok hellere tage den med min advokat i morgen så.

vh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)