Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditkort svindel - tusinde kroner ud af vinduet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mit navn er Matias. Jeg er en 15 årig webshop ejer, og i det december sidste år kastede jeg mig ud at åbne en webshop. Som altid støder man på en masse problemer, i forbindelse med opstart og drift, men op på hesten igen. Dog har jeg nu erfaret et problem, som jeg simpelhen ikke kan tackle. 

Problemet er at en svindler har fortaget køb af flere omgange for tusindvis af kroner, og han er tydeligvis rigtig dygtig - han benytter sig blandet andet af en proxy. Jeg bruger Paypal som betalingsløsning, hvilket har vist sig at være en rigtig dårlig ide. Høje gebyr, dårlig support + 120 kr. i gebyr pr. chargebark oveni det oprindelige beløb. 

Det kort eller lange er at jeg allerede har betalt mange penge tilbage i chargebacks, og allerede to mere er åbnet siden igår. I panik har jeg simpelhen lukket webshoppen midlertidigt. Jeg har nu planer om at skifte til Pensopay i stedet for Paypal, så jeg er bedre sikret i fremtiden, har jeg ihvertfald fået af vide. Men hvad kan jeg gøre nu? Kan jeg intet gøre udover at betale alle pengene tilbage?

PS: Alle produkter er afsendt på mail (virtuelle produkter jeg sælger)

Håber nogen herinde kan hjælpe, for lige nu ser det hele temmelig sort ud.

De bedste hilsner,

Mathias J.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marias

Jeg vil nok anbefale at bruge et mere seriøs betalingsløsning som epay.dk, yourpay.io. 

Hvad bruger du af shop system ?

/Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Som jeg skriver finder jeg heller ikke Paypal seriøst, og vil skifte til Pensopay :) 

Jeg bruger Magento som shop system.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er desværre et stort problem med svindlere.

Vi må desværre selv filtrere dem fra. Det har ikke noget med betalingsudbydere at gøre. 

Paypal er ikke mere useriøst end de andre. Du har bare været uheldig. Det har jeg selv været nogle gange og bruger E-Pay. Svindlere er totalt ligeglade med hvilken betalingsgateway du bruger. Man kan få forskellige løsninger hvor der skal bruges Nem-ID, men det virker desværre ikke godt nok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om man kan det i Magent men jeg ved i prestashop kan du lukket for udlands ip adresser.

og det har vi gjort og dermed slap vi også for en del sær order.

Jeg ved at yourpay.io gør en del for at stoppe svindel men hvor godt det virker tør jeg ikke sige.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor stort dit budget er men:
Brug en fornuftig gateway, f.eks. Quickpay, Dibs etc. Jeg siger ikke at paypal ikke er fornuftig, men der sker meget svindel via paypal.
Slå 3dSecure til ved køb af online salg, så kan det næsten ikke gå galt. (verificering af betaling med mobil nr.).

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)