Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Konkurrent har taget vores produkt/billede

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på Amino:-)

Vi er et firma, der laver håndlavede trævarer. Og vi har brug for jeres hjælp.

Vores egetræs-leverandør har været så flink at gøre os opmærksom på, at én af vores "konkurrenter" har kopieret et af vores produkter, og bruger vores billede i sin markedsføring af den.

Det drejer sig om den her vinplanke/vinholder fra vores websitehttp://corfixens.dk/produkt/vinplanke-4-flasker/

"Konkurrenten" har flere gange lagt vores billede på sin facebook-side og instagram med en tekst á la:

"Flot vinholder laves på bestilling. Kontakt mig for pris og køb..."

Vi er drønhamrende trælse over, at han har stjålet vores billede, og nu sælger vores produkt som sig eget. 

Men vi ved ikke, hvordan vi skal forholde os. Og hvad vi har af muligheder.

Vi søger gode råd og input. Hvad ville I gøre?

De bedste hilsner

Rikke og Jens-Chr.

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 172
Fra  Gamestore.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt dem her: http://not-allowed.dk/

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super irriterende når nogen på den måde bare stjæler ens materiale - og så endda for det til at fremstå som om det er dem som har lavet det.

Vi oplevede præcist det samme med en af vores konkurrenter for nogle måneder tilbage.
Og vi endte ud i en omgang med advokater m.m. - og til sidst kom Not-Allowed på banen, så vi kunne få bare en lille smule penge ind fra konkurrenten.

Lovgivningen, og navnlig det omkring kompensation for misbrug af andres materiale, er desværre ret ringe her i landet.
Men ikke desto mindre kan man sagtens få stoppet misbruget og også få rejst et krav om betaling for den uberettigede brug.

/Jesper

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Mads. Tag fat i www.not-allowed.dk og få dem til at køre sagen. De kan også fortælle jeg hvad I skal gøre for at kunne dokumentere, at det er jeres billeder fra start af.

Vi er nogle der er gået sammen og er ved at udvikle en service til at beskytte produktbillederne - og ikke mindst detektere, når konkurrenterne kopierer fra dig. Hvis du har lyst, vil vi meget gerne spare lidt med dig, og hører dit input vedrørende vores produkt? Har det interesse, så skriv en privat besked herinde.

Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

Lovgivningen, og navnlig det omkring kompensation for misbrug af andres materiale, er desværre ret ringe her i landet.
Men ikke desto mindre kan man sagtens få stoppet misbruget og også få rejst et krav om betaling for den uberettigede brug.

Ja det har du ret i :) I Tyskland takseres det til 3-4 gange de danske priser. I Holland derimod er de nede i 30-50% af de danske "takster".

Så det svinger rigtig meget fra land til land, hvad kompensationen er...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iøvrigt tak til alle dem, der har anbefalet min service.

Hvis I stadigvæk har problemet, kan I kontakte mig via http://not-allowed.dk 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Nov 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange, mange tak for jeres svar og hjælp! Jeg må ind og kigge på not-allowed, som er ganske vel anbefalet:-)

Ved I nogenlunde hvordan størrelsen på en eventuel kompensation skal lande i sådan en sag?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

woodgirl:

Ved I nogenlunde hvordan størrelsen på en eventuel kompensation skal lande i sådan en sag?

Det afhænger af flere ting, men sender du en mail på Not Allowed, skal jeg gerne give dit et estimat ud fra lignende sager, hvor der er faldet dom :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)