Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-mæssige forbedringer? [:)]

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

Kasper Friis:

Hej Mikael

Tak for din kommentar! 

Mikael christiansen:

du har flere seo problemer blandt andet duplikat på siden siger analyzeme.dk/gratis-webanalyse-seo-optimering

Ja, det skyldes jobannoncer og aftaler herom; uundgåeligt. 

Mikael christiansen:

jeg kan se mange fejler , men jeg kender ikke cms du bruger så jeg ved ikke hvordan du løser problemet helt

jeg kan ikke se hvilken cms du bruger ?

Hvorfor skal du kunne se det? Jeg bruger Umbraco. 

Mikael christiansen:

hvorfor laver du ikke en blog på siden det vil tilføje en masse tekst på siden , hvor du kan skrive gode lange tekster på.

Jeg har en blog, som jeg også nævner i mit opslag. Smile

hvor er bloggen på siden?

det giver ingen mening at du skriver at det er samarbejdsaftalen der bestemmer du at du ikke har valgt siden skal pege på www eller uden  

umbraco sikkert godt , jeg kender det ikke , men den som har lavet siden har lavet siden så der er seo problemer på siden 

Hej Michael

Endnu en gang tak for din kommentar! Jeg værdsætter din ekspertise.

Og ja, der er intet andet for end indrømmelse; ham, der har udviklet hovedparten af siden, er ikke SEO-nørd.. (tværtimod). 

Bloggen kan findes i footeren under "blog."

Jeg kobler ikke samarbejdsaftaler sammen med www eller uden. Det vil jeg lige slå fast. Det kobler jeg sammen med duplicate content, eftersom jobannoncerne også er aktive på andre hjemmesider. Smile

Endnu en gang tak!

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Flot side - og sikkert en god idé

Først og fremmest skal I have styr på, om siden skal vises med eller uden www Som det er nu, er der duplicate content på det hele Sad

Hvis I ikke allerede har gjort det, skal I oprette alle URL-muligheder på Google Search Console. HTTP og HTTPS med/uden www - 4 i alt. Husk derefter at vælge den foretrukne udgave.

Siden uden indhold af værdi - eks. /find-fritidsjob-studiejob-ungdomsjob og /bruger-login, kan I tilføje nofollow, så de ikke vises på Google. De har absolut ingen SEO værdi.

Alle sider UDEN nofollow bør have en meta beskrivelse. Ellers laver Google en - og den har du ikke styr på. Det er (næsten) altid meta beskrivelsen, som vises i søgeresultaterne, så den er vigtig.

Side/browser titel, H1 og H2 tags kan udbyttes bedre på flere af siderne. 

Eks.: Blog
   Titel: Blog | Jobtilunge.dk 
   H1-1: Blog
   H1-2: Kan vi hjælpe
   H2: der er ingen H2

Ovenstående bør indeholde ord/fraser, som brugerne søger på - og hvor I har en chance for at komme op i resultaterne. Hvem søger kun på "blog" eller "kan vi hjælpe"?

Jobtilunge.dk er ganske vist unikt, men det er jo kun dem, som allerede kender siden, som søger på det. Så ovenstående er et eksempel på, at I slet ikke udnytter mulighederne. 

Du kan læse lidt om SEO her 

Som flere har skrevet, er den også gal med PageSpeed - du kan se mere her

Alle billeder skal være optimeret. Tiny JPG / PNG her - er let at bruge, og gør det godt.

Browser cache med udløbstid, komprimering og kombinering af div. filer er heller ikke på plads. Gzip er aktiveret, men den minimerer ikke det hele, så der skal mere til

DISQUS  er ikke sat rigtigt op og vises ikke. Men Java script indlæses fra IKKE sikker URL - http://... Hvis I ikke vil bruge det, skal det deaktiveres for at undgå fejl

Der var en anden bemærkning om Ionicons. Den loader hurtigt og er ikke noget problem. Men siden loader også FontAwesome, så det kan være en god idé at nøjes med en af dem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Klint:

Flot side - og sikkert en god idé

Først og fremmest skal I have styr på, om siden skal vises med eller uden www Som det er nu, er der duplicate content på det hele Sad

Hvis I ikke allerede har gjort det, skal I oprette alle URL-muligheder på Google Search Console. HTTP og HTTPS med/uden www - 4 i alt. Husk derefter at vælge den foretrukne udgave.

Siden uden indhold af værdi - eks. /find-fritidsjob-studiejob-ungdomsjob og /bruger-login, kan I tilføje nofollow, så de ikke vises på Google. De har absolut ingen SEO værdi.

Alle sider UDEN nofollow bør have en meta beskrivelse. Ellers laver Google en - og den har du ikke styr på. Det er (næsten) altid meta beskrivelsen, som vises i søgeresultaterne, så den er vigtig.

Side/browser titel, H1 og H2 tags kan udbyttes bedre på flere af siderne. 

Eks.: Blog
   Titel: Blog | Jobtilunge.dk 
   H1-1: Blog
   H1-2: Kan vi hjælpe
   H2: der er ingen H2

Ovenstående bør indeholde ord/fraser, som brugerne søger på - og hvor I har en chance for at komme op i resultaterne. Hvem søger kun på "blog" eller "kan vi hjælpe"?

Jobtilunge.dk er ganske vist unikt, men det er jo kun dem, som allerede kender siden, som søger på det. Så ovenstående er et eksempel på, at I slet ikke udnytter mulighederne. 

Du kan læse lidt om SEO her 

Som flere har skrevet, er den også gal med PageSpeed - du kan se mere her

Alle billeder skal være optimeret. Tiny JPG / PNG her - er let at bruge, og gør det godt.

Browser cache med udløbstid, komprimering og kombinering af div. filer er heller ikke på plads. Gzip er aktiveret, men den minimerer ikke det hele, så der skal mere til

DISQUS  er ikke sat rigtigt op og vises ikke. Men Java script indlæses fra IKKE sikker URL - http://... Hvis I ikke vil bruge det, skal det deaktiveres for at undgå fejl

Der var en anden bemærkning om Ionicons. Den loader hurtigt og er ikke noget problem. Men siden loader også FontAwesome, så det kan være en god idé at nøjes med en af dem.

Tak for din kommentar, Niels!

Ja, vi skal have sat en rewrite rule op, så vi kun har ét domæne: TAK for at gøre mig opmærksom. Smile

Kan godt se, hvad du mener med heads - det skal vi være opmærksomme på. Jeg har haft fokus på at rangere på de ord, som folk søger på ifølge Google Trends; herunder tæller job til unge. 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)