Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min indre iværksætter vil ud!?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har nu meget længe gået rundt med en indre iværksætter, som bare gerne vil sprænge ud!

Jeg har helt vildt meget gå på mod, vilje og er meget entusiastisk, så det er på ingen måde det der mangler i denne her situation.

Jeg har brugt mange dage og søvnløse nætter på at tænkt og tænkt, men uden held til at finde nogen ide eller et koncept med potentiale.

Det jeg mangler er en ide eller noget inspiration, derfor rækker jeg nu hånden ud til jer, og håber nogle kan hjælpe mig og min indre iværksætter lidt på vej.

På forhånd tak! :)

- Casper

Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 139
Fra  Documendo Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo overvåge Amino når folk poster idéer, og så måske koble dig på. Hvilke kompetencer har du, som du kan byde ind med hvis ikke det er dig der har idéen. Nogle gange skal man også blot læse om en idé, og så kommer man selv på en anden. Man kan måske dreje et koncept man har læst om, så det bliver endnu bedre.

Hvordan får man en god idé? Du skal fokusere på de ting der er irriterende, for her er plads til forbedring. Stil spørgsmålet hvorfor til alt. Hvorfor er det gjort på denne måde, hvorfor ikke sådan her. Her er det vigtigt at komme ud og bruge den verden du lever i, og så se mulighederne. Mine idéer opstår normalt ikke ud af det blå, men ved at jeg irriteres. Hvis du gerne vil starte en webshop, så skal du prøve at finde en niche fx. 

For nylig læste jeg om en der havde lavet en toiletbørste af silikone i stedet for den traditionelle der ikke er blevet ændret i mands minde. 

Kunne der være andre ting man tager for givet der kunne forbedres, som fx. hvorfor løfter toiletbrættet sig ikke automatisk når man står foran det og lukker sig igen når man er væk? Om det allerede er lavet i Japan ved jeg ikke, men det første jeg lige kom i tanke om :)

 

Documendo - Mød jeres kunder med egen selvbetjent løsning - Sælg fx kontrakter og testamenter online.

Fra Tilst
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende, jeg bliver lidt nysgerrig for at spørge lidt ind til din person:

Hvad brænder du for at udføre i et iværksætteri-forløb?

Det jeg fisker lidt efter er dine komptencer, eller de kompetencer du gerne vil arbejde videre med.
Fx, programmerer du, vil du hellere styre det administrative eller er det markedsføring du kan lide?

Der er mange iværksættere der søger efter en partner med "modsatte" kompetencer end en selv.

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dimitri Gogios

Tak for din respons på mit indlæg!

Jeg vil rigtig gerne deltage i en helt proces, og skabe noget fra bunden og på den måde udvikle mig på mange punkter, så jeg kommer lidt omkring det hele. Så jeg for en masse ekstra erfaring.

De kompetencer jeg i særlig grad rigtig gerne vil udvikle på, i forhold til et nyt eller begyndende projekt, er som jeg skrev før. Hele procesen der ligger i begyndelsen med, idé udviklingen altså at få udviklet, testet og skaffe de fornødne resurser, der kan hjælpe til at få realiseret den "idéen", samt analysere markedet osv.

Jeg føler som det ser ud lige nu at mine kompetencer ligger omkring analysering/dataindsamling, organisering, markedsføring, og regning. Det er jo selvfølgelig kompetencer der kan udvikles på, men det vil være det jeg kunne "tilbyde", og områder jeg har kendskab til på den ene eller anden måde. Der er selvfølgelig noget der interessere mig mere en andet, men sådan vil det jo altid være :)

Det er selvfølgelig utrolig overordnet i sådan et indlæg her, så jeg håber jeg fik mig formidlet ordentligt og nogenlunde forståeligt :D 

Ellers så skriv endeligt hvis du/i, er i tvivl om noget af det jeg skriver :)

MVH 

Casper

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Jeg forstår ærligt talt ingenting.

Du skriver om entusiasme og at du brænder for at springe ud som iværksætter, men når du uddyber, så er det erfaring og kompetencer, som du søger.

Ærligt talt, så ville jeg i dine sko tage mig et lønnet job, som ligger indenfor dit interesseområde og så få oparbejdet noget erfaring og nogle kompetencer. De fleste iværksættere knækker halsen - ikke fordi de ikke brænder for det, men fordi de ofte mangler kompetencer og erfaringer, men også samtidig fordi de blev iværksættere for iværksætteriets skyld.

Man skal blive iværksætter fordi man brænder for sit projekt! Men det er ikke et projekt i sig selv at blive iværksætter.

Hvis du bare kaster dig ud i noget iværksætteri uden at have sjæl, hjerte og tyrkertro med, så mister du din investering i tid og penge - og skal kæmpe dig tilbage igen.

Se tiden an - oparbejd noget erfaring, få et netværk, skab nogle kompetencer - og find projektet, som du vil dø for.

Først da vil du lykkes som iværksætter.

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders Risager

Tak for din interesse omkring mit indlæg! :)

Jeg føler som det ser ud lige nu at mine kompetencer ligger omkring analysering/dataindsamling, organisering, markedsføring, og regning. Det er jo selvfølgelig kompetencer der kan udvikles på, men det vil være det jeg kunne "tilbyde", og områder jeg har kendskab til på den ene eller anden måde. Der er selvfølgelig noget der interessere mig mere en andet, men sådan vil det jo altid være :) (citat fra tidligere svar)

Jeg har også rigtig god erfaring og syntes selv jeg er god til IT (kan dog ikke programmere/kode endnu) reparerer også lidt forskelligt IT i fritiden når der er tid. Det har interesseret mig meget hele livet og er specielt noget jeg også kan "tilbyde" :) 

Tusinde tak for dine tips og "historie" det har givet noget stof til eftertanke! :)

MVH

Casper 

Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Tak for dit input til mit indlæg! :)

jeg tror vi går lidt skævt af hinanden i forholdt til hvad der skrives, menes og opfattes. Det er også helt okay :)

Selvfølgelig har jeg ikke erfaring som iværksætter, det er jo noget jeg først skal opdage og få mig med tiden.

Jeg har kompetencer jeg har fået mig vi erhverv, studering, og både gode og dårlige livs erfaringer, der har styrket mig og gjort mig utrolig målrettet og stålfast, samt en observerende forståelse for området.  

hvis der er noget jeg gør er det at brænde for de projekter jeg sætter mig for! om det så skulle have noget med iværksætteri at gøre, eller noget helt andet. Det jeg spørger om her i mit helt uskyldige oplæg, er en hjælpende hånde eller inspiration (som alle mennesker kan have behov for engang imellem) så jeg forhåbentlig kan finde, eller få lidt hjælp til et projekt jeg "vil dø for". alle er og skal starte et sted. :)

fortsat god aften og weekend til dig :)

MVH

Casper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)