Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må ApS købe en del af mit nye hus?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har købt et nyt hus, som jeg snart overtager. Samtidig er min nuværende lejlighed ikke solgt endnu - så jeg mangler lidt likviditet. 

Den har jeg heldigvis delvist i mit ApS. Og så nu til spg:

Må mit ApS købe fx 5 eller 10% at mit hus? Eller får jeg bøvl med, hvad den skattemæssige værdi af dette så er? Rent faktisk er 12m2 (ud af 128m2) oprindeligt registreret som erhverv (står på BBR'en) - jeg ved ikke, om det har nogen relevans? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent på andre men jeg vil mene at selv med få procent får du vrøvl med krav til lejen når du er hovedaktionær - men vent på andre, for det var bare den hurtige tanke. 
Kan banken ikke mellemfinansiere med sikkerhed de kontanter ApS'et har - de kunne stå på en garantikonto og dermed meget lav rente i den korte tid til din lejlighed forhåbentligt er solgt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver noget værre bøvl som John er inde på. Drop tanken og hiv udbytte ud hvis det er nødvendigt.

Det er som udgangspunkt aldrig tilladt at stille sikkerhed for privat gæld med et selskabs aktiver så det vil jeg også stærkt fraråde. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lokalplanen for området hvor ejendommen er beliggende tillader (liberalt) erhverv som det dit selskab beskæftiger sig med og hvis netop ca. 10% er anført i BBR som erhverv burde der ikke være noget til hinder for, at du privat og Aps med 10% sammen køber ejendommen.

Dog bør du forinden underskrift på købsaftale, gå til kommunens arkitektafdeling og få bekræftet at netop din anvendelse kan godkendes som erhverv, samt tale med din revisor om de regnskabsmæssige konsekvenser ved at selskabet som medejer så skal betale 10% af de årlige udgifter til prioriteter, ejendomsskatter, forsikringer m.v.

Oplysningerne i BBR registret er oplysninger som den der har opført bygningen eller ved senere ombygninger, selv har givet til registret.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kan banken ikke mellemfinansiere med sikkerhed de kontanter ApS'et har - de kunne stå på en garantikonto og dermed meget lav rente i den korte tid til din lejlighed forhåbentligt er solgt

Vil det ikke være at sidestille med et ulovligt aktionærlån?

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Cookie - John Hannover:
Kan banken ikke mellemfinansiere med sikkerhed de kontanter ApS'et har - de kunne stå på en garantikonto og dermed meget lav rente i den korte tid til din lejlighed forhåbentligt er solgt

Vil det ikke være at sidestille med et ulovligt aktionærlån?

Hans

hm - har jeg faktisk ikke tænkt på men jo det vil det nu nok givet være - når ApS stiller kontanter til sikkerhed - vejen må så måske være at stille anparter til sikkerhed - det vil jeg mene man godt må - for et banklån til en selv

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
vejen må så måske være at stille anparter til sikkerhed

Hvilket så vil kræve, at ApS'et kan kreditvurderes positivt. 

En dyrere mulighed er at udbetale udbytte, som jo så bliver beskattet. 

VH Hans

Tilmeldt 14. Jun 13
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du kan bare lade dit APS låne dig penge på markedsvilkår indtil du får solgt lejligheden. 

Hvis du sælger noget af huset til Aps, skal det godkendes af banken og realkreditinstituttet hvis de har ydet dig lån i huset.

Derudover skal du sætte dig ind i lejen fra skattemæssig perspektiv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)