Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig konsulentvirksomhed - momspligtig ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har fået tilbudt 6 mdr konsulentopgave i IT branchen hvor jeg skal afregne et fast beløb (45.000) hver måned til samme virksomhed.

Kan jeg blot sende en "faktura" uden moms og angive det som B skat, eller skal jeg lade mig moms registrere og afregne både moms og B skat ??

med venlige Amino hilsner

Søren 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I IT branchen er det ikke så usædvanligt MEN i virkeligheden er virksomheden nok meget på kant med kildeskatteloven (og kan være det med funktionærlov også) - da det kunne lyde ret klart som en lønmodtagerstilling. I så fald vil virksomheden kunne hænge på en evt manglende skat

Hvorom altid er - så vil en bedre mellemløsning være, at virksomheden som minimum honorar betaler og indberetter som honorar til skat - det vil de i alle fald være forpligtede til, hvis ikke du nu stifter virksomhed når de i så fald betaler til en CPR person.

Selskab (IVS eller ApS) skal du absolut IKKE stifte, for der kan det give meget store skatteproblemer at fakturere et faktuelt lønmodtager job, men personlig virksomheden giver næppe dig nogen større ekstra risiko. I så fald stifter du CVR som enkeltmands og fakturerer og så vil det være momspligtigt - og du lægger momsen oven i de 45 t - hvilket ikke er dyrere for virksomheden, som jo trække momsen fra.

Det med lønmodtager eller selvstændig er ikke et aftale spørgsmål, men handler om hvad man faktuelt er, og med EN virksomhed alene som arbejdsgiver i 6 mdr, ville jeg ikke være i tvivl om, at skat ville kalde det lønmodtager. Læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak det er et godt og fyldstgørende svar som jeg godt kan bruge

hav en god dag

Søren

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)