Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål til krav om damp aroma (uden nikotin)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har i noget tid, røget på e-cig og har haft blandet en masse væsker selv efter min smag, nu er der efterhånden mange der har spurgt mig om jeg ikke ville sælge mine aromaer' men hvad er kravet for at måtte oprettet et firma med sådan noget?

Jeg køber "færdige" aromaer igennem en butik, og blander dem så sammen så jeg laver "mine egne" smage, må man godt oprette en virksomhed som så bare sælger disse via en hjemmeside, skal man være godkendt fødevarmæssigt osv? (firmaet jeg køber smagene fra har jo alle godkendelser)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg godt set, men kan ikke rigtig se hvordan den besvare mit spørgsmål, da den omhandler salg af nikotin osv. og da det kun er Aromaer jeg vil beskæftige mig med kunne det i princippet lige så godt være til bolsjer ..

så hvad kræver det før man må blande andres aromaer til nye og for at måtte sælge det ??

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, jeg synes du skal ringe og spørge dem.

Ud fra loven står der: 

§ 6. Der må, bortset fra nikotin, i den nikotinholdige væske kun anvendes ingredienser, som ikke udgør en risiko for menneskers sundhed i opvarmet eller uopvarmet form.

Så, altså, du skal kunne dokumentere, at dine væsker ikke udgør en risiko for menneskers sundhed i opvarmet eller uopvarmet form.

Dernæst kommer spørgsmålet om 'produktionsfaciliteterne'. Skal du sidde med hårnet og maske og blande væskerne - osv.? Det må de kunne svare på, hvis du ringer til dem Smile

Men jeg synes for så vidt, at det er god idé at lave væsker uden nikotin - og en idé er, at man kan få økologiske væsker har jeg set (selvom, jeg forstår ikke helt hvordan de kan være dét); det kan være du skal se mere på dem.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

ja okay lige den del havde jeg ikke set, jeg vil prøve og kontakte dem.

- Det med økologisk lyder godt nok spændende men også lidt underligt da det fleste smage er fremstillet af E-nummer :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)