Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling m.m. i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har i slutningen af 2016 startet en enkeltmandsvirksomhed, og har endnu ikke udbetalt en egentlig "løn" til mig selv endnu. Jeg indtil nu selv betalt for maskiner m.m. og ført nogle udgifter tilbage til mig selv via mellemregningskontoen. Ved siden af min virksomhed er jeg normal lønmodtager og får således en almindelig månedsløn udbetalt hver måned. Dette har dog ikke noget med enkeltmandsvirksomheden at gøre.

Der dukker en del spørgsmål op i forbindelse med alt dette, som jeg håber, I kan hjælpe med at svare på:

1) Hvis min kone bliver ansat i enkeltmandsvirksomheden, kan jeg så indbetale til pension til hende uden at hun får en egentlig lønudbetaling?

2) Hvordan får jeg selv løn af enkeltmandsvirksomheden? Skal dette være på mellemregningskontoen og opgøres til sidst på året? Og skal jeg så betale B-skat af det beløb, jeg f.eks. hiver ud hver måned?

Mvh. Casper Roland Sandersen

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med DataLøn LønAdministration får duEn løsning, der ikke kræver erfaring med løn, løneksperter til at udbetale lønnen til dine medarbejdere, gratis app til at indsende timer mv. fri hotline til løneksperter, gratis oprettelse, intet abonnement og en fast pris prlønseddel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Forudsat hun laver egentligt arbejde så kan du godt betale hende løn. Jeg ved ikke om du kan betale de 50 t til ratepension uden løn - da det jo kræver hun er lønmodtager så jeg vil ikke tro det, men kan ikke se det give mening heller, da hun jo bare selv kan indbetale de første 50 t i løn som rate først. 

2 du betaler ikke løn til dig selv som ejer - du betaler skat af dit overskud helt enkelt uanset om du hæver eller ikke http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html Dit spørgsmål tyder på du ved for lidt om hele det at have personlig virksomhed - og det kan du komme forbi for 55 kr hvor du kan læse meget mere om løn, moms, skat, og alt muligt andet letlæst i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)