Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmanavn, generisk eller unikt, rettigheder..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gæve Aminoer,

Vi er gået igang med at starte en ny virksomhed indenfor kosmetisk og medicinsk udstyr og i den forbindelse er der opstået et par spørgsmål.

Da vi oprindelig kom på et firmanavn søgte vi på nettet og fandt ingen andre der matchede det navn vi ønskede, hverken hjemmesider eller som navne, jeg tænkte at det var fint, så vi besluttede os for det navn (af generisk karakter) ala medicodanmark (det er dog ikke dette navn!). Pga. ventetid i forbindelse med opstart (udløb af konkurrence klausuler mm.) kunne vi ikke gå i luften før, men blot lave alt klar bag ved scenen - feks. registrerer og bygge hjemmesider (med det valgte navn), brochure, logo, kontrakter etc.

I går kunne vi så endelig tillade os at søge cvrnr. og til vores store overraskelse så vi, at et etableret selskab for ca. 1 1/2 år siden har registreret et binavn som nøjagtig matcher det navn vi nu har brugt. Igen, jeg kan ikke se at binavnet er "taget" i brug, men det har de måske intentioner om, hvem ved..

Nu er mit spørgsmål så om det i virkeligheden betyder så meget når nu navnet er generisk? Lad os blive ved eksemplet før og antage, at vi så i stedet kalder vores firma medicodanmark cosmetics ApS. Såfremt dette navn er ledigt hos cvr registret er det vel umiddelbart ok? Jeg tænker at vi så stadig med god samvittighed kan beholde vores hjemmeside med navnet forkortet som feks. medicodanmark.dk? (igen, det er ikke den, men blot ment som eksempel). Det jeg er usikker på er hvor vidt en registrering af binavn hos cvr har afgørende betydning for ejerskab af domæne skulle det pågældende firma ønske at gøre brug af generisk hjemmeside navn? Jeg ser frem til jeres skarpe input eller erfaringer og ønsker jer en rigtig god påske!

Hilsen

Thomsen

Fra odense
Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Det er altid vigtigt at være sikre på at ens firmanavn er ledigt da det kan være svært at ændre når man er gået igang. :)

Hvis du har brug for hjælp til hjemmeside eller Webshop kan jeg sagtens hjælpe dig. Du siger bare til. :-)

Min mail er renedichmann@gmail.com

Ellers må du have held og lykke med dit projekt. :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke svært at ændre firma navn.

Du kan gøre det på få minutter og det træder i kraft dagen efter. Dog koster det 180 kr hvis det er et selskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)