Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT.. mere SKAT og lidt mere SKAT.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Aminoer.

Jeg prøver at få styr på de forskellige former for skat og hvor mange % det drejer sig om fra driftselvskab til min lomme.

Eksempel.

overskud i driftselskab på 1.000.000 kr. Beskattes med 22% ????

780.000 kr. Som nu sendes op i holding.

Når jeg så vil have de 780.000 ned i min lomme hvordan bliver det så beskattet. ??

0-51.700 = 27%   Så jeg får  37.741 kr.

51.700-780.000 = 42% så jeg får 422.414 kr. (Virksomhed indbetaler ? % og jeg selv indbetaler ? %)

Så ud af 1.000.000 kr vil jeg få 460.155 kr i lommen!

Altså.. staten får 250.000 kr. i moms (betalt af kunderne, bevars).. her efter 220.000 kr. i virksomheds SKAT, her efter 319.845 kr. i udbytte skat.

Så ud af 1.250.000 i min virksomhed før moms så hapser staten 789.845 kr. og jeg får 460.155 kr.  ??

Er dette regnestykke  korrekt??

I så fald.. Hvor er min kuffert.. hvad koster en flybillet til et skattely land.... 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Stærkt!! Velfærdssamfundet har brug for typer som dig. Få du dig en opvækst med goder og muligheder, som er finansieret af fællesskabet. Lav du dig en forretning i et korruptionsfrit samfund, med god adgang til veluddannet arbejdskraft og social sikring for dig og din familie. Hvis det går på røven, så har du et fintmasket sikkerhedsnet som griber dig. Hvis du får succes, så er det din succes og al den støtte som fællesskabet har bidraget med, gennem din opvækst og uddannelse, skal du bare skide på. Det er dine penge og DU skal i hvert fald ikke bidrage, så dine medborgere kan nyde samme goder som du selv har gjort. Nu er det tydeligt, at du ikke har overskud på 1 mio. siden du ikke kan regne skat og heller ikke stave til selskab, så hvad med at være lidt proaktiv? Køb en billet med Ryanair, som passer glimrende til mennesker som dig, flyv du væk fra alle urimelighederne og etabler dig et sted hvor social ansvarlighed og andet fråds ikke skal forplumre virksomhedsdriften. God tur! Og god påske ikke mindst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset holding eller ikke så bliver de 780.000 helt ens beskattet når du vil have pengene ud.Holding gør ingen forskel. 
Du skulle i det viste eksempel tage løn ud, 1 mio minus ca 50.000 kr og så er der jo ikke selskabsskat. Så ville din samlede skat være under 50% i alle fald

Først løn op til topskattegrænse ca ½ mio - så udbytte op til 27% ca 50 t eller 100 t for ægtepar og så enten løn eller udbytte

Hvis du tager de 780 t som er tilbage efter betalt selskabskat så kommer du i topskat med langt mere end hvis du hæver løn og så udbytte

Dit tal før moms er ikke brugbart. Det er ikke en del af din fortjeneste. Den er 1 mio - de 250 t i moms er betalt af din kunde som køber varen og er denne momsregistreret får denne jo de 250.000 igen fuldt og helt så du kan slet ikke regne sådan. Du har også selv haft momsfradrag for mange af udgifterne

Du skal kun tænke i 1 mio overskud som max kan beskattes med 56% af sidst tjente krone - og 1 mio. Beregner du skat af 1 mio for en ugift og intet andet er med, så er skatten i snitkommune ca 450.000 kr eller ca 45%

Tager du løn 900.000 og udbytte 100 t med ægtefælle falder din skat med forskellen mellem ca 56% og 27% af de 100.000 kr eller ca 30.000 kr til ialt ca 420.000 kr for den mio

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Humor min ven..

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar..
God påske.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

M. S.:

Stærkt!! Velfærdssamfundet har brug for typer som dig. Få du dig en opvækst med goder og muligheder, som er finansieret af fællesskabet. Lav du dig en forretning i et korruptionsfrit samfund, med god adgang til veluddannet arbejdskraft og social sikring for dig og din familie. Hvis det går på røven, så har du et fintmasket sikkerhedsnet som griber dig. Hvis du får succes, så er det din succes og al den støtte som fællesskabet har bidraget med, gennem din opvækst og uddannelse, skal du bare skide på. Det er dine penge og DU skal i hvert fald ikke bidrage, så dine medborgere kan nyde samme goder som du selv har gjort. Nu er det tydeligt, at du ikke har overskud på 1 mio. siden du ikke kan regne skat og heller ikke stave til selskab, så hvad med at være lidt proaktiv? Køb en billet med Ryanair, som passer glimrende til mennesker som dig, flyv du væk fra alle urimelighederne og etabler dig et sted hvor social ansvarlighed og andet fråds ikke skal forplumre virksomhedsdriften. God tur! Og god påske ikke mindst.

Sikken gang bræk.

Der er mange lande i verden, som tilbyder samme velfærdsniveau som Danmark, men uden at voldtage borgerne skatte- og afgiftsmæssigt hver gang de vil købe en bil, stige i løn, betale deres brændstof, ryge en cigaret, spise en pose nødder eller lignende.

Det er da klart, at man forsøger at skatteoptimere i henhold til reglerne. Jeg forstår i alle tilfælde godt, at man ikke har lyst til at smide gode penge efter dårlige, ned i det sorte hul vi kalder SKAT.

Slutteligt - spørgeren stiller spørgsmålstegn ved, om hans beregning er korrekt. Jeg vil minde dig om, at betalingen af skat i Danmark er frivilligt. Han kunne bare lade være at indberette noget som helst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Christian C.:
Jeg vil minde dig om, at betalingen af skat i Danmark er frivilligt. Han kunne bare lade være at indberette noget som helst.

sikke en gang vrøvl helt ærligt. Der er INTET frivilligt i indberetninger - hverken for selskabets overskud, eller for udbytte eller for løn. Det er alt sammen klart lovbestemt og SKAL indgives til skat - Årsrapport som offentlig og selskabets betaling af udbytte OG udbetaling af løn skal indberettes til skat.

Selvsagt er det klogt og helt legalt at skatteoptimere - og ser intet galt heller i trådstarters spørgsmål, udover et par misforståelse -  men det er ikke frivilligt at opgive korrekt.

Lidt bekymret over du kan skrive, at at betalingen af skat i Danmark er frivilligt. Han kunne bare lade være at indberette noget som helst - i forhold til overskud i selskab og det meste andet iøvrigt. Specielt når du slår dig op på skatterådgivning, regnskab, bogholderi mm

Christian C.:

PrimoFinans 
-Revision
-Bogholderi-Moms-Skat-Regnskabsudarbejdelse-Iværksætterrådgivning 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Christian C.:
Jeg vil minde dig om, at betalingen af skat i Danmark er frivilligt. Han kunne bare lade være at indberette noget som helst.

sikke en gang vrøvl helt ærligt. Der er INTET frivilligt i indberetninger - hverken for selskabets overskud, eller for udbytte eller for løn. Det er alt sammen klart lovbestemt og SKAL indgives til skat - Årsrapport som offentlig og selskabets betaling af udbytte OG udbetaling af løn skal indberettes til skat.

Selvsagt er det klogt og helt legalt at skatteoptimere - og ser intet galt heller i trådstarters spørgsmål, udover et par misforståelse -  men det er ikke frivilligt at opgive korrekt.

Lidt bekymret over du kan skrive, at at betalingen af skat i Danmark er frivilligt. Han kunne bare lade være at indberette noget som helst - i forhold til overskud i selskab og det meste andet iøvrigt. Specielt når du slår dig op på skatterådgivning, regnskab, bogholderi mm

Christian C.:

PrimoFinans 
-Revision
-Bogholderi-Moms-Skat-Regnskabsudarbejdelse-Iværksætterrådgivning 

vh John Hannover

vh John Hannover

John - mit indlæg var ikke et svar til dig. 
Uanset hvordan du vender og drejer det, så er indberetning af skat frivilligt i Danmark. Det er noget man gør af egen fri vilje. Man skal trods alt have en virksomhed af en vis størrelse, førend det er nødvendigt med en revision.
Hvad jeg "slår mig op på" kommer hverken dig eller sagen ved. Jeg er ovenud kompetent til at bestride de opgaver jeg udfører.
I øvrigt er jeg lidt træt af at se et indlæg fra dig under stort set samtlige mine svar. 
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian C.:

Uanset hvordan du vender og drejer det, så er indberetning af skat frivilligt i Danmark. Det er noget man gør af egen fri vilje. Man skal trods alt have en virksomhed af en vis størrelse, førend det er nødvendigt med en revision.
Hvad jeg "slår mig op på" kommer hverken dig eller sagen ved. Jeg er ovenud kompetent til at bestride de opgaver jeg udfører

svært at tro når du stadigt hævder indberetning af skat er frivillig i Danmark. Det er 100% rent vrøvl, og jeg kan så ikke tro du er kompetent til at anbefale dig selv som økonomihjælp, revisorhjælp mm

Det er en meget alvorlig rådgiverfejl at hævde det er frivilligt at indberette skat. Det har INTET med revision at gøre - Indberetning er klart lovpligtigt - og manglende indberetning af - f.eks. som i denne tråd - overskud i ApS vil være mod årsregnskabsloven og hævning af udbytte og løn til ejer i ApS vil også være mod skatteloven - hvis ikke det indberettes. Hvis du rådgiver om frivillighed i den forbindelse, laver du ulykker.

Du bliver ved med at hævde det er frivilligt og roder nu oven i revisionskravet ind. Du må¨undskylde, men det kan jeg ikke købe som kompetent vejledning

Det er klart det kommer sagen ved, når din profil direkte anbefaler dig selv som 

Christian C.:

PrimoFinans 
-Revision
-Bogholderi-Moms-Skat-Regnskabsudarbejdelse-Iværksætterrådgivning 

Så bliver det ret afgørende at du fastholder skatteindberetning er frivillig altså (og du har i tidl tråde rodet rundt i kørselsgodtgørelse og befordringsfradrag og i selskaber skrevet - bare bogfør som omk. og bogfør mod bank (og helt glemt skatteindberetning som åbenbart ikke er noget du beskæftiger dig med)

Jeg er IKKE specielt efter dig, men når du i flere tråde jeg følger svarer meget galt og står som rådgiver, så pipper jeg op.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Naturligvis fatter sådan en Liberal Alliance type det heller ikke.
Jeg fastholder at landet er bedre tjent uden jer.
Mennesker som ikke fatter velfærdsstaten og skatteindbetaling kan bare smutte. Dårlige kammerater, som alligevel ikke hjælper når der er behov.
Trådstarter har skrevet en privat og belærende besked til mig. Jeg gider ikke have nyliberale og fatsvage pennevenner, så stik du din opdragelse langt op i røven, makker!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)