Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kørselsgodtgørelse eller befordringsgodtgørelse som selvstændig (firma-adresse er samme som privat-adresse)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har et Aps (konsulentfirma) som drives fra samme adresse som min hjemme-adresse - hvad kan jeg trække fra når al transport foretages i min private bil ?

Jeg har to kunder som begge ligger ca. 20 km væk fra mit firma (som er samme adresse som jeg privat). Jeg kører min privat ejet bil mellem mit firma til kunden.

Er jeg berettiget til kørselsgodtgørelse eller befordringsgodtgørelse ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er, forudsat du samtidigt har en helt reel løn i dit ApS, ret til at udbetale skattefri kørselsgodtgørelse, mod samtidigt skatteindberetning. Du skal være MEGET omhyggelig med kørebog, da du jo som eneste ejer kontrollerer dig selv, så skat er mere på mærkerne Stick out tongue
Se her om kørepenge for ejer i selskab som du jo er - scroll lidt ned til KØRSELSGODTGØRELSE FOR HOVEDEJER I SELSKAB  

Er du ny med ApS så overvej E-bog eller paperback ApS som link men en masse nyttig viden og inspiration

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar :)

Jeg mener bare at have læst, at da jeg har samme adresse for firma som privat, opfattes det at kører herfra og til min kunde som privatkørsel - er det korrekt ?

Betyder det, at jeg feks kan trække parkering fra - jeg har lejet en parkeringsplads i forbindelse med at jeg arbejder hos en kunde ?

Hvordan fungere "udbetale skattefri kørselsgodtgørelse, mod samtidigt skatteindberetning" ?

Hilsen

Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs linket. Fra firmaadresse til kunde er kørselsgodtgørelse mod kørebog og kun ved reel løn men læs linket.Jeg går ud fra du er selvstændig og det ikke bare er lønmodtager arbejde i virkeligheden, for så var det befordringsfradrag. Som du beskriver det, er det kørselsgodtgørelse

Kørselsgodtgørelsen indberettes til skat sammen med den reelle løn enten ved at bruge danløn eller andet program eller direkt i e-indkomst. Uden reel løn - ingen kørselsgodtgørelsesmulighed

Ja du kan også trække en parkeringsplads fra vil jeg mene - dog ikke momsfradrag hvis det er en hvidpladebil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Kørsel fra kontor til kunder er som udgangspunkt erhvervskørsel og derved kan du få kørselsgodtgørelse. Dog ændrer det status efter du har været der 60 gange i løbet af et år (læs specifikt reglerne for nulstilling mv. på skat.dk), og overgår til at være en arbejdsplads, og tæller derved som befordringsfradrag.

Og som John skriver, så sørg for at have helt styr på kørebogen.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)