Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvangivelsen driller - håndtering af opsparet overskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jer i tvivl om, hvilke beløb der skal stå i de enkelte felter på selvangivelsen,

dvs. felterne 148, 149, 151, 152 og 984.

Jeg kan ikke se, hvordan SKAT "beregner" indholdet af de enkelte felter, og man bliver ikke meget klogere af SKAT's vejledning.

 

Nystiftet virksomhed i 2016.

Virksomhedsskatteordningen, idet en del af overskuddet ønskes af hensyn til topskatten hensat til udbetaling i efterfølgende år.

Tallene er:

Overskud: 200.000.

Ønskes hensat til efterfølgende år: 125.000

Kan nogen hjælpe?

 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pensionisten:

Jer i tvivl om, hvilke beløb der skal stå i de enkelte felter på selvangivelsen,

dvs. felterne 148, 149, 151, 152 og 984.

Jeg kan ikke se, hvordan SKAT "beregner" indholdet af de enkelte felter, og man bliver ikke meget klogere af SKAT's vejledning.

 

Nystiftet virksomhed i 2016.

Virksomhedsskatteordningen, idet en del af overskuddet ønskes af hensyn til topskatten hensat til udbetaling i efterfølgende år.

Tallene er:

Overskud: 200.000.

Ønskes hensat til efterfølgende år: 125.000

Kan nogen hjælpe?

 

Hej!

Jeg har selv en baggrund som revisor og jeg ville ikke selv lave min egen VSO. Selv på vores kunder var der 2 til at kigge det igennem.

Vil kraftigt anbefale dig at få en revisor hvis du ønsker at anvende VSO.

Du kan evt. finde en her:

dinero.dk/find-revisor

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt den her https://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=132831 - Den svarer vidst til det samme som på skat.dk når du selv taster. :)

Overskud: 200.000 

Dit overskud af virksomheden skal stå i rubrik 111. Bemærk det skal være før renter.



Du skal have lavet en opgørelse over hvor meget du har hævet i virksomheden. (Du har garanteret bogført på en konto der hedder "privat hævet")
Hvis du kigger i rubrik 152 står der følgende: "Årets samlede overførsler, dvs. beløb, der faktisk overføres, og værdier, der anses for overført (fx fri bil), nedsat med hensat til senere hævning primo og forøget med hensættelsen ultimo. Overførsler anført i rubrik 122 skal ikke medtages i beløbet"

Umiddelbart skriver du intet om at du har lavet lagt noget over på konto for opsparet overskud, er det korrekt? :) 

Tilmeldt 11. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hævet 75.000, svarende til årets overskud. Resten, 125.000, hensættes til hævning (og beskatning) i efterfølgende år. 

Hvad med selskabsskatten på 22 %?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville som Rasmus foreslå brug af en økonomiperson med forstand på VSO. Får man over år rod med hæverækkefølgen kan det give store problemer 

Der er en række konti som skal (eller kan skulle) i betragtning for korrekt VSO - sådan lige  i hovedet

Indskudskonto
Rentekorrektion.
Mellemregningskonto.
(Hævekonto.)
(Hensat til senere faktisk hævning.)
Opsparet overskud 
venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsskatten kommer i hæverækkefølgen.

Hm, hævet 75.000 svarende til årets overskud, men alligevel vil du sende 125.000 til virksomhedsbeskatning? :/

Jeg vil gerne hjælpe dig, men det kræver jeg får indsigt i bogføringen, specifikationer fra tidligere år samt adgang til dine skatteoplysninger så jeg kan optimere korrekt. 

Tilmeldt 11. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld, jeg havde skrevet forkert i mit seneste indlæg

Årets overskud er 200.000.

Jeg har hævet 75.000, som ønskes beskattet i 2016.

Resten, 125.000, står på en konto - og ønskes beskattet over de følgende år. 

2016 er første regnskabsår. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)