Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl FR42 i Regnskab 2.0

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Heinga Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ved at lave mit første regnskab for mit meget simple IVS i "Regnskab 2.0". I den forbindelse har jeg fået følgende fejlmelding:

  • FR42: Regnskabsperioden kan ikke findes i CVR. Indberetningen kan ikke fortsætte

Hmm. I CVR har jeg følgende start- og slutdato for regnskabsperioden (20/09/2015 og 31/12/2017). Det undrer mig lidt, at 31/12/2017 er sat som slutdato og ikke 31/12/2016. Bemærk, slutdatoen kan ikke ændres i CVR. Er der nogen som kan fortælle mig, hvorfor de to systemer ikke kan spille sammen, og endnu bedre - hvordan løser jeg problemet? Jeg har prøvet at indsætte flere kombinationer af datoer, men det spiller ikke rigtigt.

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må checke med erhvervsstyrelsen. Du kan ikke have start 20/9-2015 og slut 31/12-2017 da første periode max kan være 18 mdr

Et eller andet må være gået galt i registreringen - Under dit navn kan jeg kun se en enkeltmandsvirksomhed i CVR faktisk - med start sept 2015 - men så ville du ha haft bøvl med mangler i 2015 selvangivelse ville jeg tro, for så var slutpr 31/12-2015. Du er sikker på du har IVS Stick out tongue Også det navn du henviser til Heinga siger enkeltmands og ikke andre firmaer på adressen.

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Heinga Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John. Du svarer som lyn og torden - og jeg skal vist have tjekket et par ting! Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Tilmeldt 7. Apr 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Heinga Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Endnu engang tak for hjælpen. Jeg har undersøgt sagen lidt nærmere og du har ret!

1) Jeg oprettede et enkeltmandsfirma (momsregistreret VSO) og ikke et IVS for snart lang tid siden, og det havde jeg faktisk glemt. Min hensigt var konvertere til IVS, når det blev nødvendigt. På en eller anden måde fik jeg blandet tingene sammen. Undskyld.

2) Man kan sagtens starte med indtastning i Regnskab 2.0 som et enkeltmandsfirma, men det giver en fejlmelding omkring regnskabsåret (datoer) helt til sidst. Det er åbenbart her, at systemet fanger at et enkeltmandsvirksomhed ikke skal lave regnskab. Min ide var ganske enkelt at bruge Regnskab 2.0 som vejledning her det første år, selv om jeg godt ved at det ikke er et krav. 

Jeg har et rådgivningsfirma og få regninger, så jeg vil ordne det meget simple regnskab selv - det sparer selvfølgelig lidt penge men det er også en god øvelse. Det burde jeg være i stand til efter at have læst et par punkter i lovgivningen og på amino.dk, men jeg har også købt din bog for en sikkerheds skyld.

De bedste hilsner, Thomas

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

1

Du kan ikke konvertere enkeltmands til IVS ganske enkelt. Om VSO giver fornuft er meget tvivlsomt med lav omsætning

2 du KAN og skal ikke bruge regnskab 2.0 til enkeltmands med eller uden VSO og regnskaber er ganske forskellige for selskaber og for personlig virksomhed, lige som VSO med hæverækkeføgle og rentekorrektion er noget jeg fraråder at klare selv faktisk. Hold dig fra VSO i så fald, så kan det nok gå 

God vind med det :) 

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)