Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatningsjunglen...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Jeg står og tænker på at oprette et ApS sammen med et par venner, og dette kører egentlig ganske udmærket. Det som jeg dog i grunden er interesseret i er, om man kan blive beskattet af avancen på første videresalg af en anpart? Altså, hvis jeg erhverver anparten ved stiftelse til en værdi á 1 kr, men videresælger den første gang til 100.000 kr til tredjemand (altså ikke en allerede eksisterende partner i ApS'et), bliver jeg så beskattet jf. aktieavancebeskatningslovgivningen med ca. 25 % op til 50.000 kr? Vil det gøre en forskel, hvis jeg solgte den internt i selskabet?

Og vil man til enhver tid blive beskattet af avancen på den nominelle erhvervelsesværdi og værdien af den solgte anpart eller er der måder at videresælge en anpart skattefrit? (Evt. via. et holdingselskab?)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

en hver gevinst på aktier vil blive beskattet med 27% op til de ca 27% og 42% derover for en enlig - dobbelt på for ægtepar. Du kan ikke sælge uden skat. Ejer du gennem holding, så kan du undgå personlig skat i første omgang, men dels koster holding jo noget i drift, dels gør det ikke en forskel den dag du vil have pengene selv
Husk nu ejeraftale - for den er meget vigtig her fra dag 1 http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)