Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt og betalinger - skal vi lave et CVR for at indberette skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Vi har fået en sum penge til et projekt, hvor vi skal hyre nogle folk. 

Vi skal både betale firmaer, og private personer. 

Vi går ud fra, at de firmaer vi betaler, selv indberetter det til skat. Men, så skal vi også hyre nogle enkelte personer, som 'honorarmodtager.' (D.v.s de har et fuldtids job, og gøre dette ved siden.) Da det bliver under 50.000 dkk, skal de så selv indberette det til SKAT, eller er det noget vi skal gøre? Det er engangsbetalinger.

Inde på skat står der: "Du skal selv sørge for at betale skat og am-bidrag af din B-indkomst." https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234739 Vil det gælde vores situation? 

Men hvis vi skal indberette det til SKAT, skal vi så lave et CVR

Mange tak på forhånd og god weekend,

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Om I skal have CVR afhænger bl.a. af om I forventer at omsætte for mere end 50 t på en hver 12 mdr periode. Hvis i er CVR registrerede så:

Momsregistrerede firmaer skal selv indberette

Ikke momsregistrerede grundet lav omsætning - f.eks PMV skal I indberette på deres CVR nummer uden undtagelse uanset beløb

Personer I betaler som CPR skal I indberette - enten som løn eller honorar uden undtagelse og beløb

Det er formentlig klogt af jer at registre jer for CVR o g uanset hvad, skal I føre regnskab og skatte af indtægten (den sum I har fået minus de udgifter i afholder)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det John!

Ja, det ser ud til at vi skal oprette et CVR så. 

Så kommer spørgsmålet om dagpenge. Projektet kommer til at køre hen over året, men vi kommer kun til at arbejde på det over sommeren. Efterfølgende er der andre som arbejder på det. CVR kommer i vores navn. 

Jeg kan forstå at vi kan godt få dagpenge, hvis CVR'et er selvstændig bibeskæftigelse. Men hvad skal vi så være opmærksom på, når vi opretter vores CVR? 

Mange tak igen,

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal ikke regne med at få det CVR i kører hen over sommeren til at være bibeskæftigelse under vinteren med dagpenge. I skal tale med a-kassen og fra start have det godkendt som bibeskæftigelse og det lyder det ikke til som du beskriver det. I så fald vil dagpenge mulighed være borte indtil i lukker helt - efter en karantæne.

Langt bedre i forhold til dagpenge hvis I kan gøre det som honorar eller løn arbejde for andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John,

Mange tak igen. Jeg har kontaktet min a-kasse, og desværre kan det CVR ikke blive bibeskæftigelse, da jeg tager til udlandet for at arbejde på projektet. Reglen er nemlig, at hvis man tager til udlandet for at arbejde med ens CVR, er det en hovedbeskæftigelse. Efter jeg er hjemvendt, skal jeg sige opløse CVR'et, og så med en 3 ugers karantæne, før jeg kan få dagpenge.

Mit problem er så bare at vi kan ikke opløse det CVR, da vi skal stadig betale folk herhjemme. Så det er ret irriterende, for jeg skyder migselv lidt i foden, da jeg har en risiko for at ikke kunne finde arbejde, men så ikke kan komme på A-kasse.... 

Jeg vil stadig gerne finde en løsning til dette, hvis der er en. Når du skriver "hvis I kan gøre det som honorar eller løn arbejde for andre", hvad mener du? Vi går ud fra at de private personer vi betaler herhjemme bliver som honorarer. 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe I har CVR så vil dagpenge som udgangspunkt være lukket land i den situation. I kan ikke betale via honorar uden CVR hvis det er fra DK.

Jeg ved ikke hvad regler er fra udlandet, men der er jo i alle fald ikke dagpenge hvis I er i udlandet (ikke til fuld rådighed) så det vil jo være fra DK og det vil kræve CVR med arbejdsgiverregistrering.

Det er et enten eller - enten stop firmaet og CVR og få dagpenge (forudsat I har indtjening og medlemskab der giver berettigelse)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)