Hej allesammen, Jeg har lige et hurtigt spørgsmål. Vi har fået en sum penge til et projekt, hvor vi skal hyre nogle folk. Vi skal både betale firmaer, og private personer. Vi går ud fra, at de firmaer vi betaler, selv indberetter det til skat. Men, så skal vi også hyre nogle enkelte personer, som 'honorarmodtager.' (D.v.s de har et fuldtids job, og gøre dette ved siden.) Da det bliver under 50.000 dkk, skal de så selv indberette det til SKAT, eller er det noget vi skal gøre? Det er engangsbetalinger. Inde på skat står der: "Du skal selv sørge for at betale skat og am-bidrag af din B-indkomst." https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2234739 Vil det gælde vores situation? Men hvis vi skal indberette det til SKAT, skal vi så lave et CVR? Mange tak på forhånd og god weekend, Mvh |
Om I skal have CVR afhænger bl.a. af om I forventer at omsætte for mere end 50 t på en hver 12 mdr periode. Hvis i er CVR registrerede så:
Momsregistrerede firmaer skal selv indberette
Ikke momsregistrerede grundet lav omsætning - f.eks PMV skal I indberette på deres CVR nummer uden undtagelse uanset beløb
Personer I betaler som CPR skal I indberette - enten som løn eller honorar uden undtagelse og beløb
Det er formentlig klogt af jer at registre jer for CVR o g uanset hvad, skal I føre regnskab og skatte af indtægten (den sum I har fået minus de udgifter i afholder)
vh John Hannover